تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال افزایش زمان اقامت برخی حجاج در عربستان به دلیل ازدحام پروازهای خروجی عربستان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۳۶۲
احتمال افزایش اقامت حجاج در عربستان به دلیل ازدحام پروازهای خروجی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در همایش «تیم های درمانی و بهداشتی هلال احمر در حج» که صبح امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: خوشبختانه با وجود روابط دیپلماتیک نه چندان خوب با عربستان، مراسم حج برگزار می‌شود و عملیات مربوط به حوزه‌های اجرایی ازجمله مسکن و حمل و نقل با کاهش قیمت انجام شده است. این کاهش قیمت نیز در حوزه مسکن حدود ۸ درصد و در حوزه حمل و نقل ۵ درصد است. با توجه به تغییرات اقتصادی کشور، شاهد افزایش جهشی قیمت حج بودیم که با اقدامات انجام شده آن را کاهش و از قیمت حدود ۱۸ میلیون تومان با ارز حدود ۳ هزار تومان در سال گذشته، امسال به میانگین ۲۱ میلیون تومان با ارز حدود ۷ هزار تومان رساندیم.
رشیدیان تصریح کرد: به علاوه در تفاهم نامه با وزیر حج عربستان نیز در خصوص فعالیت مراکز پزشکی صحبت شده تا ناهماهنگی‌های سال‌های گذشته در حوزه انتقال دارو و درمان رفع شود. ما باید از ظرفیت‌های خود و کشور میزبان استفاده کنیم و مبالغی از جمله هزینه روادید برای استفاده از همین خدمات است. هماهنگی‌های لازم برای معرفی کادر درمانی ما به مراکز درمانی عربستان نیز انجام شده است.
وی افزود: با توجه به آسیب‌شناسی‌های حج‌های سال قبل، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، به غیر از مسائلی که مربوط به طرف عربستانی است مانند برخی مشکلات پروازی که حل خواهد شد و بر همین اساس ممکن است زمان اقامت برخی از حجاج بیش از ۳۵ روز به طول انجامد و کادر درمانی باید خود را برای این امر آماده کند.
رشیدیان عنوان کرد: موضوع معاینات پزشکی بسیار اهمیت دارد و با توجه به آن تمهیدات فراهم کردن مسکن و تغذیه مشخص خواهد شد تا پیش‌بینی‌های لازم برای بیماران خاص صورت گیرد. حج امسال در گرم‌ترین زمان است و انجام معاینات پزشکی و خدمات بعد از اعزام بسیار اهمیت دارد. نکته دیگر نیز آموزش مسائل بهداشتی و بیماری‌ها به حجاج است که خوشبختانه به خوبی در حال انجام است.
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: موضوع دیگر واکسیناسیون حجاج است که این امر نیز در حال طی کردن روند طبیعی خود است. امیدواریم حضور پزشکان همراه با تلاش کافی و ارائه خدمات درمانی مناسب به حجاج باشد و پزشکان باید در روند تغذیه حجاج نظارت داشته باشند. با توجه به احتمال طولانی شدن سفر نیز تقاضای شکیبایی از پزشکان را داریم.
وی افزود: در حوزه دارو هماهنگی‌ها انجام شده و امیدواریم بتوانیم به میزان کافی از داروها استفاده کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین