کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سبک‌ترین خودرو مک لارن ساخته شد

باشگاه خبرنگاران جوان , 23 خرداد 1400 ساعت 15:38

مک لارن الوا ۲۰۲۱ جدیدترین محصول اضافه شده در سری Ultimate سازنده انگلیسی است. در تمام خودروها، شیشه جلو از مسافران در برابر وزش باد شدید و بقایای خطرناک محافظت می‌کند، اما مک لارن الوا این مانع را برطرف می‌کند تا خالص‌ترین تجربه رانندگی ممکن را فراهم کند. این خودروساز همچنین دارای یک ویژگی ابتکاری است که هوا را به سمت بالا هدایت می‌کند تا از مسافران در برابر عناصر محافظت کند.ماموریت اصلی Elva غوطه وری در راننده است که این به کمک هیبریدر هیبریدی ۸۰۴ اسب بخاری توئین توربوی V-۸ انجام می شود که از طریق چهار اگزوز انجام می دهد. با این ترکیب و با ساختار سبک فیبر کربن، این مک لارن در میان سریعترین اتومبیل‌های بازار قرار دارد. صرف نظر از عملکرد، ۲۰۲۱ Elva نفس گیر است که با محصولات عجیب و غریب مانند فراری Monza و استون مارتین V۱۲ Speedster رقابت می‌کند.
مک لارن الوا یک مدل تولید محدود با الهام از اتومبیل‌های مسابقه‌ای است که در اواخر دهه ۶۰ توسط بروس مک لارن افسانه‌ای طراحی شده است. این همچنین آخرین عضو پیوستن به سری Ultimate انحصاری این شرکت است که شامل افسانه‌هایی مانند مک لارن P۱ و احساسات جدیدتر مانند Speedtail است.حتی اگر شما در بین افراد بیش از حد ثروتمندی باشید که توانایی پرداخت هفت رقمی قیمت الوا را دارید، مک لارن تنها ۳۹۹ نمونه از آن را خواهد ساخت. کسانی که آنقدر خوش شانس هستند که یکی را بخرند، می‌توانند از طریق بخش MSO شرکت، آن را سفارشی کنند. هیجان انگیزترین گزینه‌های سفارشی شامل سپر طلای ۲۴ عیار برای محفظه موتور است.طراحی غیر متعارف آن می‌تواند به راحتی از اعتبار عملکرد قابل توجه الوا منحرف شود، این شامل توربوشارژ دوقلو ۴.۰ لیتری V-۸ آن است که ۸۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک هفت کلاچه دو کلاچه متصل است که چرخ‌های عقب را هدایت می‌کند.
مک لارن ادعا می‌کند سرعت الوا در کمتر از سه ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت و در ۶.۷ ثانیه از صفر به 199 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین گزارش شده است که Elva سبک‌ترین اتومبیل جاده‌ای این شرکت تاکنون است، اما احتمالاً سبکتر از آیکون‌هایی مانند McLaren F۱ نیست.
بیرون و داخل Elva به طور یکپارچه به هم متصل شده اند. ظاهر یکپارچه را می‌توان به نحوه گسترش بدنه خارجی به داشبورد بالایی و پانل‌های درب نسبت داد. جدای از صفحه نمایش سرگرمی مرکزی، طراحی داخلی الوا پیچیده نیست. مک لارن با خردمندی فرمان تخت را از دکمه‌ها دور نگه می‌دارد و فضایی که پشت آمپری کاملاً دیجیتالی را در خود جای داده، به ستون فرمان متصل می کند، بنابراین کل واحد با هم حرکت می‌کنند.یک سری دریچه‌های کنترل کننده آب و هوا در زیر خط تسمه قرار دارند، احتمالاً برای به حداکثر رساندن جریان هوای سرد و گرم است. این صندلی‌ها برای راننده و سرنشین یک جفت صندلی با ظاهری حمایتی دارند. آن‌ها کسانی هستند که از جدیدترین ترفند الوا بهره می‌برند، که از جریان طبیعی هوا و یک انحراف دهنده جلو برای هدایت هوا به سمت بالا و بالای کابین خلبان استفاده می‌کند، مک لارن آن را Active Air Management می‌نامد و سیستم به طور خودکار بر اساس سرعت خودرو تنظیم می‌شود. این شرکت همچنین یک شیشه جلو اتومبیل ثابت را ارائه می‌دهد تا مطابق با قوانین خاص ایالت باشد.


 


کد مطلب: 255863

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/video/255863/سبک-ترین-خودرو-مک-لارن-ساخته

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com