تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
plusresetminus
حزب الله: کیفیت خودرو در سال های گذشته همواره یکی از موضوعاتی بود که همگان بر ارتقای آن تاکید داشتند؛ دستورکاری که با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در ايران خودرو به عنوان یکی از اولویت‌ها سرلوحه کار قرار گرفت و تمامی نیروها برای تحقق این مهم بسیج شدند.
۰
کد مطلب : ۲۸۶۸۲۸
"تحول کیفیت" در ایران خودرو؛ طرحی شجاعانه برای افزایش رضایتمندی مشتریان
الهه رستمی _طرح تحول کیفیت ایران خودرو یادآور ضرب‌المثل«طلا که پاکه چه منتش به خاکه» است طرحی که سرمنشا آن اطمینان متخصصان ایران خودرو به محصولات جدید و به‌روز خود یعنی تارا است که می‌تواند گام بزرگی در افزايش اعتماد جامعه به این گروه صنعتی باشد چرا که خریداران خودرو تارا می‌توانند تا شش ماه پس از دریافت خودرو از خدمات ویژه پس از فروش در حوزه موتور و گیربکس بهره‌مند شوند. به گفته قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو این موضوع نشان دهنده این است که محصول تارا توانسته به بلوغ خوبی در زمینه کیفیت دست یابد.

پورمجیب بر این نکته تصریح می‌کند که از طریق استقرار و توسعه آزمایش کننده ها و سخت افزارهایی که کیفیت موتور و گیربکس محصولات تولیدی را کنترل می کند، توانستیم با اطمینان طرح خدمات پس از فروش تارا را به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآوریم و براساس برنامه های بهبود کیفی اجرا شده، کیفیت موتور و گیربکس تارا به قدری توسعه یافته که مشتریان تا شش ماه اول نیاز به مراجعه به هیچ یک از نمایندگی های خدمات پس از فروش ندارند و اگر برخلاف انتظار ما، مراجعه‌ای در این زمینه صورت گیرد، بسته جبرانی ویژه‌ای برای جبران خسارت، به مشتریان تعلق خواهد گرفت.

کیفیت خودرو در سال های گذشته همواره یکی از موضوعاتی بود که همگان بر ارتقای آن تاکید داشتند؛ دستورکاری که با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید به عنوان یکی از اولویت‌ها سرلوحه کار قرار گرفت و تمامی نیروهای ایران خودرو برای تحقق این مهم بسیج شدند و به راستی نیز توانستند، این امر خطیر را اجرایی کنند و با تولید خودروهای باکیفیتی مانند تارا و دنا پلاس اتوماتیک علاوه بر اینکه نظر مشتریان را تامین کنند، بتوانند استانداردهای روز دنیا را نیز پاس کنند.

برفروشان معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در راستای توجه ایران خودرو به ارتقای کیفیت می‌گوید محصولات قدیمی نیز یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج خواهند شد و سایر محصولات نیز با کیفیت مطلوب تولید خواهند شد. 

وی با بیان اینکه ۲۷۹ پروژه ارتقای کیفیت در زنجیره تولید خودرو تعریف و جاری شده، می‌گوید هفت محصول جدید که قادر به پاسخ‌گویی استانداردهای ۸۵ گانه و رقابت با محصولات مشابه هستند تولید و عرضه خواهند شد و ۷۳ پروژه برای محصولات در حال تولید در حوزه قوای محرکه، گیربکس، رنگ، استحکام و دوام بدنه نیز در حال اجراست که ثمرات این پروژه ها در نیمه دوم امسال مشخص می‌شود.
۱۹۹ پروژه دیگر تا پایان سال پیاده سازی خواهد شد و تعامل با سازنده‌ها برای افزایش کیفیت قطعات، افزایش نظارت‌های سازمانی و اداری در زنجیره تولید و تامین و عرضه مستمر قطعات باکیفیت به خطوط تولید و شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سیستم ها و به روز رسانی خطوط تولید از مهم‌ترین پروژه هاست.

 البته در این مسیر نباید به محدودیت‌های پیش روی ایران خودرو هم بی توجه بود که یکی از این محدودیت‌ها کسری قطعه، است موضوعی که قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، درباره آن می‌گوید طرح تحول کیفیت را در شرایطی آغاز کردیم که ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در ایران خودرو وجود داشت و در حال حاضر با روند کاهشی شکل گرفته، وارد کانال ۲۲ هزار دستگاه شدیم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان این خودروها تا پایان مردادماه صفر خواهد شد.

هرچند این گروه صنعتی تمام تلاش خود را برای عرضه خودروهای تولیدی به کار بسته است اما دولت و وزارت صمت نیز باید پای کار آمده و از این گروه صنعتی با تامین سرمایه در گردش و حذف قیمت های دستوری حمایت کنند.

ارتقای کیفیت سرلوحه ایران خودرو
با وجود تمامی محدودیت‌ها و موانع، ارتقای کیفیت سرلوحه ایران خودرو است و بهبود ۶۵ درصدی وضعیت خودروهای متوقع و متوقف نیز موید تلاش ایران خودرو برای بهبود کیفیت است به گونه ای که وضعیت خودروهای متوقع و متوقف نسبت به بهمن ماه سال گذشته که طرح تحول کیفی برنامه‌ریزی و اقدامات مربوط به آن آغاز شد ۶۵ درصد بهبود یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت ایساکو به منظور تحویل به موقع قطعات، سه دوره برنامه ریزی و توزیع هوشمند قطعه از آغاز طرح تحول کیفی اجرا شده که بر این اساس قطعات را به دست نمایندگی‌ها و مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو رسیده است که با دریافت آمار از ۱۰۰ نمایندگی در سراسر کشور، به طور قابل محسوس توقف و ماندگاری در سطح نمایندگی‌ها کاهش یافته است.

یکی از نکاتی که می توان به عنوان کیفیت خودروها مدنظر قرار داد موضوع خدمات پس از فروش است که ایساکو در جهشی آشکار ۶۵۱ نمایندگی فعال در سراسر کشور داشته و از ظرفیت پذیرش روزانه ۱۶ هزار دستگاه خودرو برخوردار است. که در این راستا مدیرعامل شرکت ایساکو کاهش میزان خودروهای برگشتی به ۴۸ درصد، افزایش و ارتقای ۳۰ درصدی سطح دانش و تخصص خدمات پس از فروش و نیز توسعه خدمات امدادی و افزایش چشمگیر سطح رضایتمندی مشتریان با توجه به رویکردهای نوآورانه و خلاقانه را از جمله بهبودهای صورت گرفته شرکت ایساکو دانست نکته ای که باید آن را به فال نیک گرفت و از حمایت کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین