تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
plusresetminus
حزب الله:سال 97 تاکنون یکی از سخت‌ترین دوره‌ها برای صنعت خودرو بود، بحران‌های ناشی از تحریم‌ها در پسابرجام سبب شد سیستم تامین قطعات مختل شده و دسترسی خودروسازان و قطعه‌سازان به قطعات و مواد اولیه اصلی، محدود و حتی قطع شود. شناسایی و اجرای راهکارهای جایگزین نیز دارای چالش زمان و هزینه بود اما با این حال، برنامه‌ریزی و مدیریت به موقع منابع تولید، نهضت خودکفایی و تعمیق ساخت داخل با تکیه بر توان‌مندی سازندگان داخلی و ...
۰
کد مطلب : ۲۹۲۳۰۹
گام مثبت سایپا برای ارتقا ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی/عرضه خودروی اقتصادی به بازار برنامه سال آینده سایپا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سال 97 تاکنون یکی از سخت‌ترین دوره‌ها برای صنعت خودرو بود، بحران‌های ناشی از تحریم‌ها در پسابرجام سبب شد سیستم تامین قطعات مختل شده و دسترسی خودروسازان و قطعه‌سازان به قطعات و مواد اولیه اصلی، محدود و حتی قطع شود. شناسایی و اجرای راهکارهای جایگزین نیز دارای چالش زمان و هزینه بود اما با این حال، برنامه‌ریزی و مدیریت به موقع منابع تولید، نهضت خودکفایی و تعمیق ساخت داخل با تکیه بر توان‌مندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان و عزم و اراده تمامی کارکنان گروه صنعتی سایپا در دستور كار این خودروساز قرار گرفت که نتایج ارزنده‌ای برای صنعت خودرو کشور به همراه داشته است؛ حذف خط تولید پراید و عرضه خودروهایی مانند شاهین به بازار نمونه‌هایی از این تلاش ارزنده است.



سایپا علاوه برعرضه خودروهای باکیفیت به بازار، نه تنها توانسته به تعهدات خود عمل کند و خودروها را به مشتریان تحویل دهد بلکه خودروهای موجود در کف پارکینگ را نیز تکمیل و به بازار عرضه کرده است. نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا در حوزه ایمنی و کیفیت محصولاتش گام های مثبتی را برداشته و تنوع محصولات و ارتقای کیفیت را در نظر دارد.امیدوارم سرعت در ارتقای کیفیت و ایجاد تنوع محصول افزایش پیدا کند و خودروهایی ساخته شود که در شأن و منزلت مردم ایران باشند.

البته در این میان سایپا از تولید خودروی اقتصادی نیز غافل نشده است در واقع با وجود اینکه سایپا خودروهایی مانند ساینا و تیبا را تولید می‌کند اما برنامه تولید خودروی ارزان‌قیمت و با کیفیت را نیز دارد حسین کاظمی در این باره می‌گوید گروه سايپا در سومين دوره فروش فوق العاده، اقتصادي ترين خودروی اتوماتيك را بدون برگزاری قرعه کشي با دو مدل كوييك اتوماتيك پلاس و كوييك.آر اتوماتيك عرضه مي کند.

وی تصریح می‌کند خودروی کوییک با گيربکس اتوماتيك با بهره مندي از تكنولوژي روز دنیا، مصرف سوخت پايين، شبكه گسترده خدمات پس از فروش در سراسر كشور، هزينه پايين سرويس و نگهداري از مزاياي خودروي مذکور است.

براساس گفته منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت دو خودروساز بزرگ کشور در حال کار روی خودروهای اقتصادی هستند و نیمه دوم سال آینده محصول آن‌ها به بازار عرضه می‌شود.

علاوه بر برنامه های بسیار برای ارتقا کیفیت و افزایش تولید، سایپا با شرکت در نمایشگاه‌های خودرو تلاش می‌کند که با سایر خودروسازان به رقابت بپردازد. در همين رابطه کیوان مرادیان  نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس یکی از دغدغه‌های مهم مردم را کیفیت خودرو دانست و افزود: این‌گونه نمایشگاه‌ها به خریداران و متقاضیان خودرو کمک می‌کند تا با قابلیت های بیشتری از خودروها آشنا شوند.

وی معتقد است برپایی نمایشگاه های خودرو موجب رقابت میان خودروسازان می‌شود و طبیعتاً خودروهای متنوع تر و با تکنولوژی بهتر ارائه می شود  و حضور مردم در این نمایشگاه ها قدرت انتخاب و شناخت آن ها را بالا برده و به طور کلی به رشد و تعالی صنعت خودروی کشور کمک بزرگی می کند.

مرادیان گفت: در مجلس شورای اسلامی از تولیدکنندگان به ویژه خودروسازان داخلی حمایت ویژه ای می شود به طوری که تمامی اقدامات لازم جهت تولید خودرو از تسهیلات بانکی گرفته تا وضع قوانین تسهیل کننده تولید و هر آنچه که لازم باشد صورت گرفته تا شرایط تولید خودرو رقابتی تر شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین