حزب الله:در طول قرن نوزدهم میلادی، آیندهدارترین هنرمندان در آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمهسازی واقع در پاریس آموزش دیدند.
نقاشیهایی برای پناه بردن به جنگل
ایسنا , 28 اسفند 1402 ساعت 10:07
حزب الله:در طول قرن نوزدهم میلادی، آیندهدارترین هنرمندان در آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمهسازی واقع در پاریس آموزش دیدند.
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آکادمی به هنرآموزان آثار استادان قدیم نقاشی را آموزش میداد. هنرمندانی که تحت آموزش بودند، تشویق شدند تا آرمانهای کلاسیک را در نقاشیهای خود پیاده کنند. با این حال، گروهی از آنها به منظره به عنوان یک ژانر مستقل اعتقاد داشتند و از این رو برای تماشای طبیعت به حومه پاریس سفر کردند. آنها با معطوف کردن توجه خود به زیبایی حومه شهر، «مکتب باربیزون» را تاسیس کردند.
به گزارش ایسنا، در اوایل قرن نوزدهم، هر نقاشی که مشتاق کسب موفقیت بود، نام خود را در مدرسه ملی هنرهای زیبا (شاخه ای از آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمه سازی) ثبت نام میکرد. در آنجا هنرمندان از یک برنامه آموزشی سختگیرانه پیروی میکردند. آنها بر موضوعاتی مانند مضامین تاریخی و اساطیری تمرکز میکردند. از آنجایی که سبک نقاشی نئوکلاسیک رایج بود، دانشآموزان صحنههایی را با استفاده از خطوط مستقیم و فرمهای مشخص به تصویر میکشیدند.
علاقهمندی به خلق نقاشیهایی با موضوع منظره
در طول قرن هجدهم تا اوایل قرن نوزدهم میلادی، منظره آنقدرها ارزشمند نبود که به تواند به سوژه اصلی تابلو نقاشی تبدیل شود. بنابراین هنرمندان از منظره به عنوان یک پس زمینه برای زیباترکردن نقاشیهایی با موضوعات مذهبی استفاده میکردند. در این دوران بود که نقاشانی که به طبیعت علاقه داشتند از نقاش فرانسوی به نام «کلود لورین» الهام گرفتند. «لورن» در سال ۱۶۰۰ میلادی متولد شد و در رم ساکن شد و از حومه شهر برای به تصویر کشیدن موضوعات کلاسیک خود استفاده کرد. نقاشیهای او روشی ایدهآل برای به تصویر کشیدن طبیعت را برای هنرمندانی که بعدها از او الهام گرفتند معرفی میکرد.
در سال ۱۸۱۶ میلادی این مدرسه بورسیهای به نام «جایزه بزرگ رم»(Prix de Rome) ایجاد کرد تا دانشآموزان هنر به این واسطه یک ترم را در آکادمی فرانسوی در رم تحصیل کنند. برای تعیین برنده این جایزه، هنرمندان جوان باید در دو آزمون شرکت میکردند. در مرحله اول، نامزدها موظف بودند صحنهای کلاسیک محصورشده با طبیعت را نقاشی کنند. البته این بخش از آزمون دشوار نبود، زیرا آنها قبلاً آثار هنری استادان قدیم را نقاشی میکردند. اما آزمون دوم چالش برانگیز بود. هنرآموزان باید یک درخت خاص را با جزئیات نقاشی میکردند. فعالیت هنرآموزان حول محور مشاهده طبیعت تکامل نیافته بود و در نتیجه تمرین کافی نداشتند.
کد مطلب: 333160