تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
plusresetminus
حزب الله:تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با قهرمانی در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی همگان را به آینده امیدوار کرد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۹۰۹
عملکرد مثبت شاگردان رنگرز در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام کوژومکول و ساناتبایف قرقیزستان، روز‌های ۱۱ و ۱۲ خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی رسید تا شاگردان حسن رنگرز در این تورنمنت نیز عملکرد مثبتی داشته باشند.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها توسط سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال نقره، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در همین راستا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره چلنج‌هایی که کادر فنی در تورنمنت قرقیزستان درخواست کرد، گفت: ما الحمدالله در این رقابت‌ها چندین چلنج درست داشتیم که نتیجه را تغییر داد. یکی برای ضربه شدن محمدرضا گرایی دادیم، که کشتی برگشت، چون اشتباه بود. یکی برای محمدعلی گرایی که مقابل چینی ۴ امتیازی داده بودند و چلنج ما، دو امتیاز را کم کرد.
وی درباره عملکرد فرنگی کاران نیز اظهار داشت: پویا دادمرز شب مسابقه تب ۴۰ درجه داشت. با پزشک مشورت کردیم و به لحاظ فنی هم صلاح ندیدیم پویا اینجا کشتی بگیرد. او در ۴ مسابقه شرکت کرده بود، جام‌جهانی، امید‌های جهان، تورنمنت کرواسی و آسیایی قزاقستان، عملا این تورنمنت می‌توانست محکی برای ارزیابی وضعیت فنی او و یک سری ایراداتی که دارد، باشد. مهدی محسن‌نژاد نیز علیرغم توانمندی قابل ملاحظه‌اش، اما متاسفانه عملکردش در دو مسابقه اخیر نظر کادرفنی را مهیا نکرد. دانیال سهرابی در فینال جام تختی و رنکینگ کرواسی عملکرد خوبی نداشت، اما اینجا قهرمان اروپا و آسیا و نایب قهرمان رنکینگ مصر را برد. علیرضا مُهمدی جوان ۲۰ ساله‌ای است که تجربه بین‌المللی‌اش در حد جوانان آسیا و جهان است، باید به او زمان داد تا بهتر شود.
قهرمان جهان با اشاره به کشتی‌های برادران گرایی، عنوان کرد: محمدرضا در وزن غیرتخصصی عالی کشتی گرفت. به لحاظ بدنی عالی است و کاملا رو به جلوست. قطعا نسخه اصلی رضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم و پیک آمادگی در قهرمانی جهان است. اما درباره محمدعلی گرایی باید بگویم ما عمدا بعد از ۴ ماه او را به تورنمنت کرواسی بردیم. دوستان انتقاد کردند که چرا آسیایی نمی‌گیرد، ولی قهرمانی‌اش در تورنمنت بیشکک نشان داد این فاصله چهار ماهه باعث بهبود شرایط بدنی اش شده است. از الان ۱۰۰ روز فرصت داریم که او بهترین نتیجه ممکن را در مسابقات جهانی بگیرد.
وی درباره مسابقه انتخابی محمدهادی ساروی و مهدی بالی تصریح کرد: محمدهادی ساروی یکی از بهترین و بابرنامه‌ترین کشتی‌گیران و سرمایه بی نظیر کشتی فرنگی ماست، از او به سبب رفتار حرفه‌ای‌اش که طبق چرخه در رقابت انتخابی شرکت کرد، ممنونم. او به شایستگی ملی‌پوش این وزن شد و امیدوار هستم امسال بتواند طلای نروژ را تکرار کند.
رنگرز درباره مدال طلا و برنز امین میرزازاده و ایمان محمدی اظهار داشت: امین با اینکه بیماری اذیتش می‌کرد و شرایط آمادگی جسمانی‌اش مطلوب نبود، اما بی‌نظیر کشتی گرفت، به طور ویژه با حریف کوبایی که عنوان‌دار دنیا بود. این کشتی‌گیر کوبایی یکی از حریفان جدی میرزازاده بود و با ۵۰ درصد آمادگی با هوشمندی نشان داد شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی است. ایمان محمدی هم علیرغم اینکه از قهرمان جهان کشتی را ۴-هیچ جلو بود، اما با بی‌تجرگی کشتی را واگذار کرد؛ و در مجموع میدان دیدن این جوان‌ها خیلی خوب است و در ادامه پخته‌تر خواهند شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین