تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
plusresetminus
حزب الله:محرابیان گفت: مصرف برق از ۶۱ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و نزدیک به ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۹۶
قیمت برق برای مشترکان پرمصرف غیر یارانه‌ای است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: ما شاهد آن هستیم که مصرف برق از ۶۱ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و نزدیک به ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم.
وی ادامه داد: این افزایش مصرف حدوداً ۷ هزار مگاوات است که بخشی از آن مربوط به افزایش دما در نقاط مختلف کشور است و بخشی هم مربوط به صنعت و تولید است.
به گفته این مقام مسئول برای کاهش مصرف طرح پاداش صرفه جویی را اجرا می‌کنیم و خانوارهایی که اقدام به صرفه جویی نسبت به سال گذشته می‌کنند در هر کیلو وات دو هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند و بر اساس محاسبات انجام شده و با در نظر گرفتن شرایط همسان دما بین سال جاری و سال گذشته در بخش خانگی تقریباً ۴ تا ۵ درصد کاهش مصرف داشته ایم.
وزیر نیرو اضافه کرد: البته این کاهش مصرف در برخی از استان‌ها قابل توجه است و در برخی از استان‌ها میزان کمی است که امیدواریم با اطلاع رسانی گسترده و مشارکت مردم شاهد کاهش مصرف بیشتری باشیم این طرح طرحی است که مردم می‌توانند از منابع مالی آن بهره ببرند و از پاداش آن استفاده کنند.
وی در خاتمه با اشاره به محاسبه قیمت برای مشترکان پر مصرف که تعرفه برق آنها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود گفت: تعداد مشترکان پر مصرف نزدیک به ۲۵ درصد مشترکان پر مصرف هستند که ۴۵ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند که محاسبه قیمت برق به صورت پلکانی اتفاق می‌افتد به به صورت غیر یارانه‌ای نحاسبه می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین