تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
plusresetminus
حزب الله: در جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوعات مختلفی از جمله وضعیت نامناسب خیابان ولی‌عصر(عج) به دلیل وجود دستفروشان، جمع‌آوری زباله‌ به صورت هوشمند و موازی‌کاری در سازمان فرهنگی ـ هنری با معاونت اجتماعی شهرداری تهران پرداخته شد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۸۶
انتقاد به وضعیت نامناسب دستفروشان در خیابان ولی‌عصر(عج)/ متولیان اگر توان ندارند استعفا بدهند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ادامه یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، برخی از اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به عنوان اولین تذکر‌دهنده با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در شب گذشته اظهار کرد: تکریم مراسم دینی نباید موجب آزار و اذیت مردم و ایجاد مشکلات و ترافیک‌های طولانی شود.
وی با اشاره به اینکه محلاتی از جمله مصلای امام(ره)، میدان امام حسین(ع) و حتی ورزشگاه‌ها مکان خوبی برای برگزاری مراسم‌های دینی محسوب می‌شوند، گفت: متاسفانه اصرار زیادی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در برخی از نقاط وجود دارد که همین امر منجر به بوجود آمدن ترافیک برای مردم می‌شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: علی‌رغم اینکه پلیس راهور با برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در میدان خراسان مخالفت کرده بود اما این مراسم برگزار شد و در پی آن مشکلاتی برای شهروندان بوجود آورد.

به گزارش تسنیم، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به سد معبر در ضلع شمال غربی میدان ولی‌عصر(عج) گفت: متاسفانه به دلیل این مسئله، مشکلات فراوانی برای شهروندان تهرانی در تردد به این معبر بوجود آمده است.
وی ادامه داد: در اطراف تئاتر شهر نیز مشکلاتی از این دست وجود دارد و اقدامات مؤثری برای رفع سدمعبر در این قسمت صورت نگرفته و قاعدتا باید مشکلات این چنینی رفع شوند.
بابایی با انتقاد از وضعیت نامناسب ضلع شمال غربی میدان ولی‌عصر(عج) و تجمع دستفروشان گفت: دو شرکت متولی این امر هستند و اگر توان اجرای قوانین را ندارند، پیشنهاد می‌شود که استعفا بدهند و جای خود را به افراد توانمند بدهند.
وی همچنین به موضوع هوشمندسازی جمع‌آوری زباله اشاره کرد و افزود: در معاونت خدمات شهری شورای شهر تهران از تفکیک زباله از مبدا تاکید شده است و این در حالی است که مسئله جمع‌آوری هوشمند زباله در گذشته به صورت مقطعی انجام می‌شد ضمن اینکه شهردار تهران نیز وعده اجرای این طرح به صورت کامل را داده است اما متاسفانه هنوز به نتیجه مناسب نرسیده است.
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نگهداشت شهر تهران هم‌اکنون تبدیل به پاشنه آشیل مدیریت شهری شده است، گفت: این مسئله دغدغه اعضای شورای شهر تهران است و انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر این موارد حل شود.
به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن تایید تذکر بابایی در خصوص ایجاد مشکلات متعدد در قالب دستفروشان اظهار کرد: کنار بوستان دانشجو شاهد ایجاد مغازه‌های موقتی و فعالیت دستفروشان بودیم که پس از عید در مقطعی محل فعالیت دستفروشان برچیده شد اما مجددا دستفروشان به این محل بازگشته‌اند.
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در پی فعالیت دستفروشان در این نقطه تصریح کرد: متاسفانه بساط‌گستران مجددا فعالیت خود را در این نقطه آغاز کرده‌اند و این در حالیست که نسبت به گذشته وضعیت در این منطقه بسیار بدتر شده است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اینگونه کارها دلسوزی برای دستفروشان نیست، افزود: این مناطق و نقاط برای چنین کارهایی شایسته نیست و باید به این موارد رسیدگی شود.
به گزارش تسنیم، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به وضعیت نامناسب سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران بیان کرد: متاسفانه شاهد موازی‌کاری در این سازمان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هستیم و ضرورت دارد که فعالیت این سازمان بار دیگر بازنگری شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از کارهای تکراری و موازی‌کاری در بین دو مجموعه از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران جلوگیری شود، تصریح کرد: سازمان فرهنگی ـ هنری باید اماکن فرهنگی کوچک‌مقیاس را به شهرداری تهران واگذار کند.
به گزارش تسنیم، حبیب کاشانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به ترویج فرهنگ حب اهل‌بیت گفت: این اقدام مطلوب است و شب گذشته نیز شاهد حضور نوجوانان و جوانان در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در میدان خراسان بودیم و اکثر شبکه‌های تلویزیونی نیز آن را پوشش دادند اما نکته قابل توجه این است که ما می‌توانیم چنین برنامه‌هایی را در مکان‌های مناسب‌تری از جمله دانشگاه تهران که سال گذشته نیز چنین مراسم‌هایی را برگزار کردیم، برگزار کنیم.
وی همچنین با اشاره به ضرورت ارائه گزارش از سوی شهرداران مناطق خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت 20 ماه از فعالیت شهرداری تهران در این دوره این موضوع ضرورت دارد که شهرداران مناطق در جلسات آینده هر کدام به مدت حدود 15 دقیقه در صحن شورا حاضر و گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق خود ارائه کنند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین