تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
plusresetminus
حزب الله:نخست وزیر اسبق اوکراین در پیامی زلنسکی را اسباب بازی خواند که اوکراین را به افغانستانی جدید تبدیل کرد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۸۱
زلنسکی از اوکراین، افغانستانی جدید ساخت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،میکولا آزاروف، نخست وزیر اسبق اوکراین تاکید کرد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این کشور افغانستانی جدید ساخت.
براساس گزارش اسپوتنیک٬ او در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در سال‌های مختلف، روسای جمهور اوکراین قول می‌دادند که این کشور را به یک فرانسه یا سوئیس جدید مبدل کنند، اما زلنسکی از همه آن‌ها جلو زد و اوکراین را تبدیل به یک افغانستان جدید کرد.
او در ادامه نوشت: زلنسکی با این کار، آنگلوساکسون‌ها را شاد کرد. شما چه فکر می‌کنید، آیا احتمال آن وجود دارد که در آینده قابل پیش بینی واشنگتن از اسباب بازی خود خسته شود؟ یا آسیب رساندن به روسیه از جان گروگان‌های کی‌یف مهم‌تر خواهد بود؟ 
شایان ذکر است چهار سال پیش ولودیمیر زلنسکی یک بازیگر و کمدین اوکراینی بدون هیچ تجربه‌ای در عرصه سیاست و کشورداری به عنوان ششمین رییس جمهوری اوکراین سوگند یاد کرد.  ولودیمیر اولینیک (Volodymyr Oleynyk) سیاستمدار اوکراینی و عضو سابق پارلمان اوکراین در خصوص سیاست‌های زلنسکی در ابتدای روی کار آمدن نوشت: این که گفته ‌می‌شود «مراقب سگ بی‌صدا و آب آرام باش» بی دلیل نیست، زلنسکی در تغییر چهره تبحر دارد.
این سیاستمدار اوکراینی در خصوص نقشه انتخاب زلنسکی به عنوان رئیس‌جمهور گفت که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی و روابط قوی میان مسکو و کی‌یف، غرب تنها راه رسیدن به اهداف خود را در قرار دادن دو ملت برادر در مقابل هم می‌دید.  آمریکایی‌ها می‌دانستند که وقتی در منطقه دونباس (منطقه‌ای در شرق اوکراین که روس‌های زیادی در آن ساکن هستند) خون ریخته شود، روسیه ساکت نخواهند ماند. او در پایان نیز تایید کرد زلنسکی پس از آغاز کار به عنوان رییس جمهوری اوکراین ۲ انتخاب داشت؛ اینکه در راستای توقف «ماشین جنگی غرب» تلاش کند یا به چرخ دنده‌های آن تبدیل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین