تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
plusresetminus
خبرگزاری نووستی به نقل از شهردار مسکو گزارش داد، صبح امروز (سه‌شنبه) چندین پهپاد به مسکو، پایتخت روسیه حمله کردند و به چندین ساختمان این شهر آسیب رساندند. مقام‌های اوکراینی نیز از حمله گسترده پهپادی به کی‌یف خبر داده‌اند.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۷۳
حملات پهپادها به مسکو و کی‌یف
مقامات اعلام کردند، یک پهپاد طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در جنوب غرب مسکو را هدف قرار گرفت و پهپاد دیگری با یک آپارتمان ۲۴ طبقه در جنوب غربی مسکو برخورد کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین بامداد روز سه‌شنبه با هشت هواپیمای بدون سرنشین به پایتخت روسیه حمله کرد که همه پهپادها سرنگون شدند.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: "صبح امروز کی یف با هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات شهر مسکو حمله تروریستی کرد. هشت هواپیمای بدون سرنشین در این حمله شرکت داشتند. تمام پهپادهای دشمن مورد اصابت قرار گرفتند."
این وزارتخانه افزود: سه فروند از این پهپادها با استفاده از جنگ الکترونیک سرکوب شدند، کنترل خود را از دست دادند و از اهداف مورد نظر خود منحرف شدند، پنج هواپیمای بدون سرنشین دیگر نیز توسط سامانه موشکی و توپ ضد هوایی پانتسیر-اس در منطقه مسکو سرنگون شدند.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو دستور تخلیه ساکنان این دو آپارتمان را صادر کرد و به گفته او این حادثه هیچ تلفاتی نداشته اما دو نفر در این رویداد زخمی شدند.
فرماندار مسکو در تلگرامش نوشت: چندین پهپاد که بر فراز مسکو در پرواز بودند، توسط پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.
رسانه‌های روس از سرنگونی ۱۳ پهپاد در آسمان مسکو خبر داده‌اند.
اسکای نیوز نیز به نقل از مقام‌های اوکراین از حمله گسترده پهپادی به کی‌یف خبر داده و اعلام کرده که ۲۹ پهپاد از مجموع ۳۱ پهپاد را در آسمان کی‌یف هدف گرفته شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین