تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
plusresetminus
حزب الله: «مارتین اسکورسیزی» پس از ملاقات با پاپ فرانسیس از ساخت یک فیلم جدید دیگر درباره مسیح بعد از فیلم جنجالی «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۶۹
بازگشت اسکورسیزی به قلمرو مسیح
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،گزارش ها حاکی از آن است که «مارتین اسکورسیزی» ممکن است در پروژه جدید خود پس از «قاتلان ماه کامل» فیلم حماسه جنایی، تحسین شده خود درباره کشتار بومیان آمریکایی در ایالات متحده در دهه ۱۹۲۰، فیلم دیگری درباره عیسی مسیح به سینما بیاورد.
اسکورسیزی که به تازگی برای نمایش پرشور فیلم ««قاتلان ماه کامل» به جشنواره فیلم کن رفته بود، در حال حاضر در ایتالیا برای شرکت در یک سری رویدادهای مذهبی و سینمایی به سر می‌برد.
این سینماگر ۸۰ ساله که در کنفرانسی در واتیکان صحبت می کرد، گفت: «من به درخواست پاپ از هنرمندان، تنها به روشی که می دانم پاسخ داده ام، با تصور و نوشتن فیلمنامه‌ای درباره عیسی مسیح که در شرف ساختن آن هستم».
نمایندگان اسکورسیزی به گاردین گفتند که هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه به جز آنچه خود این کارگردان اعلام کرده ندارند.
اسکورسیزی و همسرش «هلن موریس» برای شرکت در کنفرانسی تحت عنوان زیبایی شناسی جهانی تخیل کاتولیک در رُم بودند و برای مدت کوتاهی با پاپ فرانسیس ملاقات کردند. «آنتونیو اسپادارو» سردبیر نشریه «La Civiltà Cattolicak» که یکی از سازمان‌دهندگان این کنفرانس بود، در وب‌سایت این نشریه نوشت که اسکورسیزی در این ملاقات ارجاعات متفاوت به فیلم‌هایش را با حکایت‌های شخصی در هم آمیخته بود همچنین توضیح داده چگونه درخواست پاپ برای دیدن عیسی مسیح در سینما او را تحت تاثیر قرار داده است.
اعتقاد بر این است که اسکورسیزی در طول این کنفرانس اشتیاق خود را به فیلم «انجیل به روایت متی» اثر «پیر پائولو پازولینی» تکرار کرده و همچنین درباره آثار خود از جمله فیلم «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ و همچنین فیلم «سکوت» درباره آزار و اذیت مسیحیان یسوعی در قرن هفدهم در ژاپن بحث کرده است.
در سال ۲۰۱۶، اسکورسیزی فیلم «سکوت» را در رم نمایش داد و اولین ملاقات را با پاپ فرانسیس داشت که خود به امید تبدیل شدن به یک مبلغ در ژاپن به یسوعیان پیوسته بود.
در سال ۱۹۸۸، فیلم «آخرین وسوسه مسیح» ساخته اسکورسیزی بسیاری از کاتولیک های محافظه کار را به دلیل به تصویر کشیدن عیسی (با بازی ویلم دفو) به عنوان مردی که بین خدا و لذت‌های زمینی سرگردان است، خشمگین کرد.
بازگشت اسکورسیزی به قلمرو مسیح
اعتراضات به فیلم «آخرین وسوسه مسیح» که نمایش آن در برخی از کشورها برای سال‌ها ممنوع بود.
برخی از سینماها از نمایش فیلم «آخرین وسوسه مسیح» خودداری کردند و کشورهای دیگر  از جمله کشور پاپ فرانسیس، آرژانتین، آن را برای سالها ممنوع کردند.
اخیرا گمانه زنی‌ها درباره ساخت دنباله فیلم پرفروش «مصائب مسیح» (۲۰۱۴) از سوی برخی عوامل نزدیکان به «مل گیبسون» رد شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین