تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: از فضای سبز مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی می‌توان همانند کاخ مروارید به عنوان فضای عمومی برای استفاده و بازدید شهروندان استفاده کرد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۶۲
درختان کهنسال مؤسسه رازی نشان سابقه و هویت این مجموعه است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا عاقلی در حاشیه بازدید از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی که به همراه جواد چپردار رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر و سعید صفری مدیر منطقه ۶ انجام شد گفت: مؤسسه رازی یکی از سرمایه‌های ناشناخته شهر است که باتوجه به قدمت ساختمان‌های آن و برخورداری از فضای سبز مناسب می‌تواند نماد و هویت شهر کرج و استان البرز باشد.
وی افزود: از فضای سبز این مجموعه می‌توان همانند کاخ مروارید به عنوان فضای عمومی برای استفاده و بازدید شهروندان استفاده کرد.
این مسئول با اشاره به جانمایی تندیس زکریای رازی در این مؤسسه، یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با توجه به خدمات ارزشمند این مؤسسه و سابقه۱۰۰ ساله آن با هدف زیباسازی و هویت دهی به فضاهای شهری، تندیس رازی را در سال ۹۹ کنار در ورودی این مجموعه جانمایی نموده که نقش مهمی در بازتولید هویت آن ایفا می‌کند.
عاقلی وجود چنارهای قدیمی و کهنسال موجود در این مؤسسه را هویت و شناسنامه این مجموعه ارزیابی کرد و با توجه به نقش آن در بهبود کیفیت هوای محیطی این منطقه افزود: آبیاری، کوددهی، سمپاشی، مراقبت از خاک و مسائلی از این دست جزء بحث نگهداری از درختان چنار این مؤسسه است که بررسی و پایش آن به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: مراقبت، حفظ و جلوگیری از زوال درختان کهنسال شهر تنها باید توسط افراد متخصص و باتجربه صورت گیرد و رسیدگی به تمامی درختان کهنسال هم اکنون مبتنی بر دانش گیاه‌پزشکی صورت می‌گیرد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین