تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
plusresetminus
حزب الله:معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: پروژه‌های نیمه تمام در کشور بسیار داریم که باید برای اتمام آنها تلاش داشته باشیم.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۳۳
کنارگذر شمالی کرج باید در دولت سیزدهم افتتاح شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محسن منصوری روز سه شنبه ۹ خرداد در نشست بررسی روند اجرایی پروژه کنار گذر شمالی کرج افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بعضا به اندازه ۳۰ سال منابع دولت است.
وی بیان کرد: سرعت پروژه کنارگذر شمالی، حاکی از پیگیری مسئولان استان البرز برای اتمام آن است.
منصوری گفت: این پروژه گره ترافیکی البرز را باز می کند و با توجه به مشکلات ترافیکی که مردم دارند به ویژه ایام تعطیل در اتوبان کرج به تهران پروژه کنار گذر شمالی به لحاظ پدافند غیرعامل، رفاه عمومی و اقتصادی اهمیت دارد.
منصوری گفت: باید ماده ۲۳ پروژه کنار گذر شمالی، قرار داد مشارکت در این زمینه و اختصاص منابع مالی بیشتر، تسهیلات بانکی مد نظر قرار گیرد.
معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: بحث ماده ۵۶ نیز دنبال شود چراکه بخش زیادی از منابع مالی از طریق تغییر کاربری و مولد سازی تامین خواهد شد.
وی راهکار آخر را استفاده از توان بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: مساله بحران را نیز به عنوان مکانیزم مالی در نظر بگیریم.
منصوری تاکید کرد: پروژه کنار گذر شمالی سند افتخار برای کشور است که چند سال تعطیل بوده و در دولت سیزدهم باید به پایان برسد.
استاندار البرز: تکمیل آزادراه شمالی کرج به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مجتبی عبداللهی استاندار البرز هم اهمیت این پروژه ملی، ویژگی های خاص در ارتباط با اتصال استان های غربی کشور به پایتخت و چندین استان کشور و گره گشایی از ترافیک ملی را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم تعامل و هم افزایی دولت و شهرداری برای تسریع در پیشبرد امور، تاکید کرد.
وی ادامه داد: تکمیل این پروژه به بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و براساس توافق صورت گرفته ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری است.
عبداللهی با طرح درخواستی مبنی بر تزریق هزار میلیارد تومان از سوی دولت و هزار میلیارد تومان نیز از شهرداری کرج، تحقق این امر را اقدامی موثر در سرعت بخشی به روند تکمیل پروژه ضروری دانست.
وی افزود: متعهد می شویم که با این همراهی، هفته دولت سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ و مطالبه مردمی برای برون رفت از گره های ترافیکی خواهیم بود.
استاندار البرز گفت: در صورت تزریق دو هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی، باقی اعتبار مورد نیاز نیز به شکل تملک‌ املاک تامین می شود.
وی افزود: طی تفاهم نامه ای با امضای نماینده دولت، شهرداری کرج و پیمانکار، نحوه تامین اعتبار و سایر همکاری ها به صورت مشخص بیان شده و به طور قطع راهگشا خواهد بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین