تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
plusresetminus
حزب الله: شهردار کرج از پایان عملیات درختکاری در ۳۰۰ هکتار از اراضی حلقه دره خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات از نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیر زمینی و فرسایش خاک جلوگیری می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۳۶۴
۳۰۰ هکتار از اراضی حلقه دره درختکاری شد/ سبزینگی درختان جایگزین آلودگی ناشی از شیرابه‌ها می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد کیانی  اظهار کرد: منطقه حلقه دره به عنوان یکی از چالش های زیست محیطی شهر کرج نیاز ضروری به رسیدگی و اصلاح داشت که با همراهی همکارانم در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از طریق کاشت درخت در ۳۰۰ هکتار از این منطقه، بخشی از مشکلات مربوطه مرتفع شده است.
کیانی افزود: حفظ و توسعه فضای سبز از اولویت ها و دغدغه های جدی مدیریت شهری در سال‌های اخیر بوده و در دوره ششم شورا نیز با رویکرد بسیار جدی تری به آن پرداخته شده است.
وی، با اشاره به سابقه باغشهری کرج، بر ضرورت حفظ این مهم و توسعه آن تاکید کرد و افزود: کرج شهری آباد و زیبا بوده؛ تفرجگاهی که بسیاری از مردم پایتخت برای کسب آرامش و لذت از طبیعت به این منطقه مراجعه می کردند. این سابقه در سال‌های اخیر با ساخت و سازهای بی رویه و نامناسب در کنار بی توجهی به حریم محیط زیست و فضای سبز، با چالش ها و ضعف هایی روبرو شده است.
این مسئول، غرص نهال در اراضی حلقه دره را بخشی از این هدف برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه دفن و دپوی زباله در حلقه دره باعث روان شدن شیرابه ها در خاک آن شده، این منطقه به  عنوان یکی از نقاط آلوده و پرخطر شهر محسوب می شود.
وی با ذکر گونه های کاشته شده در این منطقه ادامه داد: عملیات درختکاری سایت حلقه‌دره با استفاده از گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی و مقاوم با کم آبی نظیر کاج تهران، پسته، بنه، سرو نقره‌ای، زبان گنجشک، و زیتون تلخ انجام شده است.
کیانی افزود: توسعه فضای سبز و جنگل کاری در این محدوده تأثیر بسزایی در جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر داشته و به ارتقای کیفیت هوای استان منجر خواهد شد.
شهردار کرج به اهمیت جلب مشارکت‌های مردمی در زمینه پایداری محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: رفع مشکلات مرکز دفن زباله حلقه دره به همکاری بخش خصوصی و دیگرسازمان‌های متولی محیط زیست نیازمند است که امیدواریم با ورود بخش های خصوصی و مردمی، این اقدامات با سرعت و کیفیت مضاعفی انجام گیرد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین