کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازار مرغ آرام است؟

پایگاه اطلاع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی وزارت جهادکشاورزی , 6 خرداد 1402 ساعت 9:26

حزب الله:
قیمت‌های افسارگسیخته مرغ در روزهای اخیر، بار دیگر نظارت‌ها را بر این بازار افزایش داد، به‌گونه‌ای که وزارت جهادکشاورزی به ارسال پیامک برای کنترل این بازار روی ‌آورده‌است. وزارت جهادکشاورزی سامانه پیامکی برای اعلام فروشندگان مرغ بیشتر از قیمت مصوب را راه‌اندازی کرده‌است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این سامانه ایجادشده تا هموطنان بتوانند فروش مرغ بیشتر از قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۳‌هزار‌تومان را به‌صورت پیامکی اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود. در این پیامک آمده است: «هموطنان عزیز می‌توانند احتکار یا فروش بالاتر از قیمت مصوب اعلامی را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶ اعلام کنند. در ارسال این پیامک ابتدا اسم استان، شهر و آدرس محل اعلام شود تا بازرسان نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی بتوانند به آن رسیدگی کنند. هموطنان همچنین می‌توانند عکس و فیلم تخلفات انجام‌شده در این زمینه را به آدرس «https: / / eitaa. com/ keshavarziran»  ارسال کنند.» همچنین مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفته است: توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب انجام می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مسعود امرالهی با اشاره به آرامش موجود در تولید و توزیع مرغ‌گرم در بازار، گفت: با پیگیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده شاهد  افزایش تولید مرغ‌گرم هستیم. میزان ورود مرغ‌گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال‌جاری ۴‌برابر شده و در حال‌حاضر توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب است.

 
امرالهی با تاکید بر اینکه روند افزایش تولید مرغ ادامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار خواهد بود، افزود: بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد که روند قیمتی در بازار مرغ‌گرم نزولی بوده‌است. وی با اشاره بر تشدید نظارت بر بازار مرغ‌گرم در استان‌های شمالی کشور، یادآور شد: نیروهای متخصص دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و همچنین دفتر امور طیور وزارت جهادکشاورزی در بازدیدهای انجام‌شده از مرغداری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استان‌های شمالی، با مرغداری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مواجه شدند که سن گله آنها بیش از سن مصوب بود و گاهی تا ۶۳روز می‌رسید. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: از ابتدای طرح تشدید نظارت، حدود ۹۶‌هزار و ۳۷۳ مورد بازرسی در حوزه مرغ در سراسر کشور انجام‌شده که ۱۸‌هزار و ۵۹۰ پرونده به تعزیرات معرفی شده‌است.


کد مطلب: 311324

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/311324/بازار-مرغ-آرام

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com