تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
plusresetminus
حزب الله:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، نرخ امید به زندگی ۵۲ سال بود و امروز این نرخ برای مردان به ۷۵ و برای بانوان به ۷۸ سال رسیده و به معنای توجه به نظام سلامت است، گفت: حلقه مفقوده ای در رابطه با بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان وجود داشت که خوشبختانه صندوق بیمه اجتماعی از چندسال قبل تاسیس شد. قریب به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده اصلی در این صندوق داریم و تنها صندوقی است که فعلا ضریب پشتیبانی مناسبی دارد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۳۰۰
۱.۷ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید صولت مرتضوی در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد با بیان اینکه شکل‌گیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ابتکاری نو در جهت اجرای عدالت اجتماعی است، گفت: به استناد آموزه‌های دینی و قوانین موضوعه به‌ویژه اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین اجتماعی و اطمینان از معیشت و در جاهای دیگر بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و مسکن از حقوق مردم است.
وی افزود: از سوی دیگر نظام جامع تامین اجتماعی یکی از حقوق این مردم است به‌خصوص نظام تامین اجتماعی برای عشایر، روستائیان و کشاورزان.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس به این موضوعات اهتمام ورزیده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم نظام تامین اجتماعی مان را با استانداردهای بین المللی محک بزنیم، یکی از پیشتازترین نظام های تامین اجتماعی است. این حرف را به روایت تاریخ و به روایت آمار داخلی و بین المللی می‌گویم.
 مرتضوی افزود: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، نرخ امید به زندگی ۵۲ سال بود و امروز این نرخ برای مردان ۷۵ و برای بانوان ۷۸ سال است. این یعنی توجه به نظام سلامت، سیستم تغذیه و... حلقه مفقوده ای در رابطه با بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان وجود داشت که خوشبختانه صندوق بیمه اجتماعی از چندسال قبل تاسیس شد. براساس گزارش‌های ارائه شده، نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده اصلی در این صندوق داریم و حالا تنها صندوقی است که فعلا ضریب پشتیبانی مناسبی دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید همت کنیم سرمایه گذاری ها تبدیل به ارزش افزوده شوند و صندوق هیچ گاه با کاهش ضریب پشتیبانی روبه‌رو نشود، اظهار کرد: یا باید نسبت بیمه شده به مستمری بگیر را حفظ و ارتقا دهیم و یا سرمایه گذاری ها را توسعه دهیم و از اموال صیانت کنیم. دولت هم تکالیفی دارد که امسال بودجه صندوق از سوی دولت حدود ۷۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد.
مرتضوی در پایان گفت: این سرمایه ملی در دستان ما امانت است و باید اهلیت این امانتداری را به احسن وجه داشته باشیم و  بیت المال را از جان و مال خودمان را عزیزتر بدانیم. این اموال حق الناس است و باید نسبت به حقوق الناس عنایت ویژه داشته باشیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین