تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی درباره حواشی به وجود آمده درباره فعالیت برخی هنرمندان ارائه داد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۲۹۸
توضیح مدیرکل موسیقی ارشاد درباره فعالیت خوانندگان/جای نگرانی نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد الله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده پیرامون فعالیت برخی هنرمندان، با اشاره به افزایش فعالیت موسیقایی کشور در ماه‌های اخیر گفت: فعالیت‌های موسیقایی از اسفند سال گذشته و بعد از جشنواره موسیقی فجر با سرعت قابل توجهی در تهران و شهرستان‌ها برگزار شده است. آمار فعالیت‌های موسیقی شامل انتشار تک آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، نماهنگ‌ها، اجراهای صحنه‌ای و سایر فعالیت‌ها به صورت مستمر و ماهانه از سوی دفتر موسیقی اطلاع رسانی می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: در ماه‌های اسفند و فروردین شرکت‌های تهیه و تولید آثار موسیقایی ۵۷۰ تک‌آهنگ و ۳۰ آلبوم موسیقی منتشر کردند. در حوزه اجراهای صحنه‌ای هم در سه ماه گذشته چه در تهران و چه در شهرستان‌ها شاهد حضور پر تعداد و پر تکرار هنرمندان ژانر پاپ بوده‌ایم که با اقبال فراوان علاقمندان آن‌ها در تهران و شهرستان‌ها همراه بوده است. دفتر موسیقی با توجه به فعالیت «سامانه جامع موسیقی» آمار حضور هنرمندان در اجراهای صحنه‌ای در سراسر کشور را در اختیار دارد. فقط در اردیبهشت سال جاری با مجوز دفتر موسیقی و صرفاً در تهران و فقط در سالن‌های با ظرفیت بیش از ۱۲۰ نفر، تعداد ۱۲۰ کنسرت موسیقی بزرگ برگزار شده است که نشان از همت تهیه‌کننده‌ها و گروه‌های هنری و خوانندگان و از طرفی نیز اقبال مردم به این اجراها است.
الله یاری با بیان اینکه در این سه ماه در گونه پاپ اکثر هنرمندان بنام و سرشناس و مورد توجه مردم روی صحنه رفته‌اند از فعالیت تازه برخی هنرمندان با مساعدت دولت و نهادهای مرتبط بعد از چند سال گفت: در این چند ماه هنرمندانی نیز بعد از چند سال با نظر مساعد دولت و نهادهای مرتبط فعالیت خود را از سر گرفتند که چند سالی فعالیت اجرای صحنه‌ای نداشتند که از سوی علاقمندان‌شان مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. همچنین هنرمندان جوانی نیز اولین اجراهای خود را در این سه ماه تجربه کردند که باعث حضور هنرمندان جوان‌تر و علاقمندان نوجوانان و جوانان به آنها شده است.
این مدیر فرهنگی همچنین از بدیهی بودن احتمال بروز مشکلاتی در زمینه فعالیت‌های موسیقایی گفت و راه حل آن را مراجعه به دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد دانست و گفت: بدیهی است در این حجم فراوان فعالیت در تهران و شهرستان‌ها گاه مشکلات و سوالات و سوءتفاهم‌هایی به‌وجود بیاید. در این میان راه سهل‌الوصول مراجعه به دفتر موسیقی است. کما فی السابق پذیرا و شنوای مسائل گروه‌های هنری هستیم. دوستان تقاضای فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت کنند و پیگیر صدور مجوز خود چه از طریق سامانه یا مراجعه حضوری باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد و اگر هم در هر برهه زمانی ملاحظه‌ای وجود داشته باشد با خواننده و تهیه‌کننده مربوطه در میان گذاشته خواهد شد.
وی با درخواست از هنرمندان در پرهیز از دامن زدن به حواشی رسانه‌ای مطابق آنچه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است، بیان کرد: تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پرهیز از پرداختن به حواشی در رسانه‌ها و فضای مجازی، تسهیل و تسریع در فرایندهای پاسخگویی و گفتگو برای تکریم هنرمندان و رفع سوءتفاهمات و افزایش نشاط هنری و اجتماعی است.
الله‌یاری در پایان یادآور شد: هنرمندان عزیز تنها از طریق دفتر موسیقی پیگیر امور مربوطه باشند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین