تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
plusresetminus
حزب الله:وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود، با اشاره به جهت گیری بسیار تهاجمی فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهای دو کشور، غرب را متهم کرد که جنگی اعلام نشده علیه مسکو و مینسک براه انداخته‌ و از اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این تهدیدات خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۲۸۳
شویگو: غرب در حال جنگی اعلام نشده علیه روسیه و بلاروس است/ تحویل سامانه "اسکندر-ام" به مینسک
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز، پنج شنبه در دیدار با همتای بلاروسی خود - ویکتور خرنین  اعلام کرد که غرب جمعی در واقع جنگی اعلام نشده علیه روسیه و بلاروس به راه انداخته است.
وزیر دفاع گفت: «امروز ما (روسیه و بلاروس) به همراه یکدیگر در برابر کشورهای غربی که جنگی اعلام نشده علیه کشورهای ما به راه انداخته است، مقاومت کرده و امنیت خود را تضمین کرده‌ایم.»
ژنرال شویگو با اشاره به این واقعیت که فعالیت های نظامی ناتو "تهاجمی ترین جهت گیری" ممکن را به خود گرفته است، توضیح داد: «مجموعه ای از اقدامات برای افزایش آمادگی رزمی نیروهای نظامی مشترک ائتلاف آتلانتیک شمالی در شرق اروپا در حال اجراست. نیروهای نظامی مضاعف و زیرساخت‌های نظامی در نزدیکی مرزهای بلاروس در حال استقرار بوده و همچنین آموزش رزمی نظامیان برای رویارویی با روسیه و بلاروس در جریان مانورهای مشترک تمرین می شود و فعالیت‌های شناسایی و جاسوسی در مجاورت مرزهای دو کشور نیز افزایش قابل توجهی یافته است.»  
روسیه سامانه موشکی اسکندر-ام را به بلاروس تحویل داده است
وزیر دفاع روسیه، همچنین اعلام کرد که سامانه موشکی عملیاتی- تاکتیکی "اسکندر-ام" به مینسک تحویل داده شده، برخی از هواپیماهای سوخو-25  نیروی هوایی بلاروس نیز به تجهیزات جدید مجهز شده و نظامیان این کشور نیز  بلاروس در مراکز آموزشی روسیه آموزش دیده اند. 
سرگئی شویگو  تاکید کرد: در شرایط تشدید جدی تهدیدات امنیتی در مرزهای غربی روسیه و بلاروس، تصمیمات مناسبی برای اقدامات تلافی جویانه در حوزه نظامی-هسته‌ای گرفته شده است. به گفته وی، مجموعه این اقدامات بر اساس تعهدات بین المللی سازماندهی شده و توافقنامه منع گسترش سلاح های هسته‌ای (NPT) را نقض نمی‌کند.
کنترل تسلیحاتی هسته‌ای روسیه در بلاروس و تصمیم گیری درباره استفاده از آن بر عهده مسکو است
سرگئی شویگو همچنین اعلام کرد که روسیه با استقرار تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک خود در خاک بلاروس، آن را به این جمهوری منتقل نکرده، بلکه کنترل و تصمیم گیری در مورد استفاده از آنها همچنان بر عهده مسکو  خواهد بود. 
وزیر دفاع روسیه در عین حال تاکید کرد که در آینده ممکن است اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت کشور متحد روسیه - بلاروس و پاسخ به وضعیت نظامی-سیاسی کنونی در جهت گیری به سمت غرب اتخاذ شود.
بیشتر بخوانید
امضای اسناد مربوط به نحوه نگهداری تسلیحات هسته‌ای بین وزرای دفاع روسیه و بلاروس 
لازم به یادآوری است که امروز در دیدار روسای وزارت دفاع روسیه و بلاروس اسناد مربوط به استقرار تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیکی روسیه در خاک بلاروس و نحوه حفظ و نگهداری آنها امضا شد.
وزارت دفاع بلاروس به نقل از ویکتور خرنین در کانال تلگرامی خود نوشت: «به نمایندگی از طرف رهبران دو کشور، کار برای استقرار سلاح های هسته‌ای غیراستراتژیکی فدراسیون روسیه در قلمرو جمهوری بلاروس سازماندهی شده و اسناد مربوطه به امضا رسید. این اقدام پاسخی موثر به سیاست تهاجمی کشورهای غیردوست در برخورد با روسیه و بلاروس خواهد بود.»
به گفته وزیر دفاع، با توجه به افزایش تهدیدات از جانب ناتو، هدف مینسک در آینده تقویت و توسعه همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی با مسکو است و دو کشور در این زمینه اقدامات لازم را با هماهنگی انجام خواهند داد.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین