تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
plusresetminus
حزب الله:رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: مصرف قلیان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد در افراد بالای ۱۸ سال افزایش پیدا کرده است.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۲۶۶
۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استعمال دخانیات دارند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهزاد ولی زاده ، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین مطالعه انجام گرفته شده در سطح کشور در حوزه استعمال دخانیات و مصرف قلیان تحت عنوان مطالعه عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در سال ۱۴۰۰ نتایج آن  منتشر شده است.
به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۲۶ درصد از مردان و ۴/۵ درصد از زنان بالای ۱۸ سال مصرف کننده انواع محصولات دخانی هستند. به طور متوسط حدود ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استعمال دخانیات دارند.
او بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در جمعیت بالای ۱۸ سال در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۵، مصرف انواع محصولات دخانی در مردان  سه درصد و در زنان ۱۱ درصد  افزایش داشته است.
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که مصرف قلیان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۵ متاسفانه در حدود ۵۰ درصد در جمعیت بالای ۱۸ سال افزایش پیدا کرده است.
او افزود: کارشناسان معتقدند که  افزایش مصرف قلیان بیشتر به دلیل افزودن مواد معطر و خوشبوکننده‌هایی است که به تنباکو زده شده و این کار سبب جذب جوانان به مصرف دخانیات می‌شوند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین