تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
plusresetminus
حزب الله: یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با اشاره به نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها بعد از مانور اخیر حزب‌الله تأکید کرد که فرماندهی اتاق عملیات مقاومت لبنان به‌خوبی از نقاط ضعف ارتش رژیم اشغالگر آگاه است.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۲۰۳
راز وحشت صهیونیست‌ها از یگان «رضوان»/ پاشنه‌آشیل ارتش اسرائیل در محاصره حزب‌الله
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی‌الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی در واکنش به مانور نظامی بی‌سابقه‌ای که حزب‌الله لبنان روز یکشنبه برگزار کرد، در یادداشت جدید خود نوشت، مانور نظامی انجام‌شده توسط نیروی زمینی حزب‌الله در جنوب لبنان و نزدیک مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، نگرانی بی‌سابقه‌ای را میان صهیونیست‌ها به‌ویژه مؤسسه امنیتی رژیم اشغالگر به وجود آورد؛ چرا که حزب‌الله در این مانور قابلیت‌های نظامی بسیار پیشرفته‌ای را به‌ویژه در عرصه نبرد زمینی به نمایش گذاشت.
عطوان افزود، «آهارون حلیوا» فرمانده بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی در نشست سالانه هرتزلیا اعلام کرد که «حزب‌الله همان‌طور که از این مانور مشخص بود، قصد دارد نیروهای ویژه خود را به‌سمت شهرک‌های منطقه الجلیل بفرستد و عملیات اسارت سربازان اسرائیلی را اجرا کند، همچنین در مانور اخیر حزب‌الله دیدیم که از پهپادها و موتورسیکلت‌ها استفاده شده بود که نشان می‌دهد این حزب برای انتقال نیروهای خود (به شمال فلسطین اشغالی) با هدف سیطره بر الجلیل برنامه‌ریزی می‌کند».
در ادامه این یادداشت آمده است، استفاده نکردن از موشک‌های دقیق در این مانور حزب‌الله و تمرکز بر قدرت نیروی زمینی و شبیه‌سازی حمله به مرزها، به‌معنای برنامه‌ریزی حزب‌الله برای ضربه زدن به رژیم اشغالگر از طرفی است که این رژیم در آن ضعف دارد؛ جایی که نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی بزرگترین نقطه‌ضعف آن است، این امر نشان می‌دهد که مغز متفکرهای نظامی قدرتمندی در حزب‌الله وجود دارد و اتاق عملیات این حزب توسط فرماندهانی اداره می‌شود که تصویر دقیقی از نقاط ضعف و قدرت ارتش اسرائیل دارند.
عبدالباری عطوان تصریح کرد، این‌که گفته می‌شود حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای انتقال از خط دفاع به حمله است، به‌دلیل مشارکت بارز و بی‌سابقه نیروهای یگان ویژه «رضوان» در مانور اخیر می‌باشد که توانایی عملیاتی بسیار بالا و پیشرفته‌ای دارند و تجارب زیادی در این زمینه از خلال مشارکت در جنگ با تروریسم در سوریه دریافت کرده‌اند. یگان رضوان ممکن است نوک پیکان حمله زمینی به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و منطقه الجلیل باشد، البته هدف از این حمله به اسارت گرفتن سربازان اسرائیلی نیست؛ بلکه آزادسازی منطقه الجلیل است و این را یک منبع موثق لبنانیِ نزدیک به رهبری مقاومت گفته است.
این تحلیلگر برجسته عرب‌زبان در ادامه مقاله خود تأکید کرد، منبع مذکورِ وابسته به مقاومت همچنین درباره گردان‌ ویژه «احرار الجلیل» در فلسطین صحبت کرد که کادرهای رزمی آن توسط حزب‌الله و از میان همه گروه‌های محور مقاومت انتخاب شده‌اند و در اردوگاه‌های نظامی جنوب لبنان دوشادوش نیروهای یگان رضوان برای عملیات آزادسازی الجلیل آموزش دیده‌اند. نکته قابل توجه این بود که 3 تن از ژنرال‌های ارشد اسرائیلی در کنفرانس امنیتی هرتزلیا در سخنرانی‌های خود به خطر مانور اخیر حزب‌الله پرداختند که بعد از موفقیت‌های سیاسی ایران در منطقه به‌ویژه توافق این کشور با عربستان و احیای روابط با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز توافق قریب‌الوقوع با مصر، انجام شد.

بر اساس این یادداشت، ژنرال «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود پیش از کنفرانس امنیتی هرتزلیا اعلام کرد که ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به قدرت هسته‌ای بیش از هر زمانی پیشرفت کرده است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نیز با ابراز نگرانی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران دوشنبه‌شب در سخنانی گفت که همه گزینه‌ها باید برای جلوگیری از پیشرفت ایران در این زمینه روی میز باشد. اما سومین ژنرال ارشد صهیونیست که درباره قدرت ایران و مقاومت ابراز نگرانی کرد، آهارون حلیوا فرمانده اطلاعات نظامی رژیم اشغالگر بود که با اشاره به مانور نظامی اخیر حزب‌الله گفت «ایران تهدیدی واقعی برای اسرائیل است و رویارویی با آن مستقیم شده است».
عبدالباری عطوان ادامه داد، این میزان از وحشت اسرائیلی‌ها که توسط 3 ژنرال مذکور نشان داده شد، بازتاب زیادی میان دوستان آمریکا داخل لبنان داشت که خیلی سریع شروع به انتقاد از مانور مقاومت در جنوب این کشور کردند و آن را تشدیدکننده فضای جدید عربی و تهدیدی برای امنیت لبنان و خروج از سیاست «بی‌طرفی» تلقی کردند؛ سیاستی که توسط این طرف‌ها ابداع شده و پوششی برای سیاست‌های مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی است که لبنان را به وضعیت فروپاشی در همه سطوح رسانده است.
وی تصریح کرد: تکرار ادعاهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ همان‌طور که در 20 سال گذشته ده‌ها بار این تهدیدهای بیهوده را شنیده‌ایم و شک نداریم که تهدیدات اشغالگران نه ایران و نه حزب‌الله و نه دیگر گروه‌های مقاومت و به‌ویژه فلسطینیان را نمی‌ترساند. یکی از مسئولان ایرانی در واکنش به این تهدیدات صهیونیست‌ها اعلام کرد «اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین شکست خورده است و می‌خواهد این شکست خود را با ادعای آماده‌سازی برای حمله به ایران توجیه کند».
در پایان یادداشت عطوان آمده است: به‌نظر می‌رسد که رژیم اشغالگر به‌خوبی مضمون دو پیام اخیر حزب‌الله را به‌خوبی دریافت کرده است که اولی مربوط به عملیات مجدو در یکی از شهرک‌های الجلیل طی چند ماه گذشته بود و دومی نیز مربوط به مانور زمینی اخیر حزب‌الله در آستانه عید مقاومت و سالگرد آزادسازی جنوب لبنان است. ما در پایان می‌گوییم که حتی اگر تهدیدات رژیم صهیونیستی واقعی نیز باشد، منطقه باید منتظر اولین پاسخ قاطع از چند جبهه متحد و به‌طور مشخص محور ایرانی علیه اشغالگران صهیونیست باشد و ما به این ضرب‌المثل اعتقاد داریم که می‌گوید «سنگ بزرگ نشانه نزدن است و هرکسی که قصد زدن داشته باشد سنگ بزرگ برنمی‌دارد».
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین