تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
plusresetminus
حزب الله: وزیر دفاع درباره ساخت ناوشکن‌هایی شبیه به ناوشکن دنا در آینده گفت: تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر در آینده ادامه خواهد داشت.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۱۸۱
وزیر دفاع: امنیت شرق کشور تامین است/ تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر ادامه خواهد داشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرتیپ محمدرضا آشتیانی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به ماموریت ناوگروه 86 اظهار کرد: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در عرصه صنعت دفاعی بود. دستاوردهایی که در حوزه صنعت دفاعی داریم را امروز می‌توانیم مورد آزمون قرار دهیم. با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و شجاعت نیروهای مسلح شرایط خوبی برای آزمایش دستاوردها نیز در اختیار داریم. هر چیز که در کشور تولید می‌شود تا تست نشود به خوبی قابلیت خود را نشان نمی‌دهد و ناوشکن دنا نیز با این ماموریت خود نشان داد قابلیت‌های زیادی در تسلیح و انجام عملیات سطحی، زیر سطحی، هوایی، گشت دریایی، انعطاف پذیری در دریانوری سخت دارد و اینها حاکی از آن است که عزیزان ما در صنعت دفاعی از آمادگی کامل برخوردارند.
وی با بیان اینکه این سفرها در آینده تکرار می شود اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی یعنی همین که باید در اقیانوس ها و مجموعه کشورهایی که بخش‌های ساحلی دارند در رفت و آمد و ارتباط باشند. 
آشتیانی درباره دستاوردهای جدید صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: ما چند رونمایی داریم که در آینده نزدیک و با توجه به نوع تهدیداتی که داریم اعلام می‌شود.
وزیر دفاع درباره ناآرامی‌ها در مرزهای جنوب شرقی که به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور انجامید، گفت: امنیت شرق کشور تامین است. به هر حال هر کشوری در مناطق مرزی‌اش دچار این ناامنی‌هاست، مخصوصا در مرزهای طولانی که ما داریم و مرزبانان ما در مذاکراتی که دارند پیش‌بینی های لازم را دارند اما ما هم از تجهیز مرزبانان به آخرین سلاح‌ها و تجهیزات کوتاهی نداریم و به نظرم نگرانی خاصی در این بخش نیست.
آشتیانی درباره وام پنج میلیونی که قرار بود از سال 97 به سربازان متاهل پرداخت شود اما این کار تا کنون انجام نشده است، گفت: هر چیزی که ستاد کل نیروهای مسلح تصویب کرده در زمان‌بندی خود اجرا خواهد شد.
وی درباره همکاری ایران با روسیه در ساخت ناوشکن‌ها گفت: برخی خبرها هست که پایه و اساسی ندارد، ارتباط ما با روسیه مثل سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی و نیز بخش‌ خصوصی این همکاری را داریم. آنچه خودمان تولید می کنیم مثل هواپیما و ناوشکن کمتر سراغ کشورها می رویم اما ممکن است از دانش آنها در برخی مشکلات در روند تحقیقات استفاده کنیم.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ما الان در همه حوزه‌ها قدرت تمام عیار هستیم و این واقعیت است و شعار نیست و دنیا هم این را می داند. وقتی آمریکا از توانمندی پهپادی ایران تعریف می‌کند، نشان می دهد که ایران در فناوری‌های نو کارهای بزرگی را دنبال کرده و به قابلیت‌های بالایی رسیده است. مثلا در پدافند غیرعامل کارهای بزرگی کردیم ولی چون این مباحث محرمانه است نمی‌توانیم جزیی به آنها بپردازیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین