تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
plusresetminus
حزب الله:خرمشهر، محدود به یک نام یا یک شهر نبود، خرمشهر نمادی بود برای ملت ایران، سدی که استحکام آن به منزله نجات میهن از شر دشمن متجاوز به خاک این سرزمین بود. آزادی این شهر، آزادی ملتی را رقم زد که سال‌ها با خون و دل از جان شیرین وطن هراست و صیانت کرده بودند.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۱۷۶
خرمشهر نمادی از مقاومت مردم ایران بود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دشمن بعثی با واگذار کردن یکی از کلیدی‌ترین و مؤثرترین شهرهای ایران در سومین روز خردادماه سال ۱۳۶۱ از بسیاری اهداف و برنامه‌های خود عقب افتاد و عملاً تکیه گاه سیاسی‌اش برای اعمال نظر در عرصه سیاسی را از دست داد.
بیت المقدس، عملیاتی بود که در دوران جنگ ایران و عراق با اهداف متعدد از جمله فتح خرمشهر در روز دهم اردیبهشت ماه آغاز شد و توانست با هدایت و رهبری فرماندهانی چون: علی صیاد شیرازی، محسن رضایی و احمد متوسلیان به موفقیت برسد.
این عملیات در پی حمله دشمن به خاک خرمشهر انجام گرفت که طی آن برخی یگان‌های نظامی به مدت ۳۴ روز با دست خالی و امکانات بسیار محدود از این خاک دفاع کرده و جان‌های بسیار عزیزی در این مسیر به مقام شهادت نائل آمدند.
پیروزی ایران در «بیت المقدس» و بازپس‌گیری خرمشهر از دست متجاوز، با تزریق موجی از شور و هیجان در کشور همراه شد و توانست علاوه بر تضعیف شدید روحیه دشمن، مقدمات پیروزی کشور را در جنگ نابرابری که حاکمان خودکامه عراق بر ما تحمیل کرده بودند، فراهم کند. پایان این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به نوزده ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.
اقامه نماز شکر در مسجد جامع خرمشهر نخستین نمود شادی مردم از فتح این شهر بود که با توزیع گل و شیرینی در خیابان‌های شهر همراه شد.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در پیام خود که در پی آزادی خرمشهر صادر کرد، این آزادی را نتیجه تدبیر و حکمت خداوند برشمرد و در جمله‌ای تاریخی اعلام کرد: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»
ایشان فرمودند: با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده‌است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.
بر همین اساس روز سوم خردادماه به نام مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری شد. این روز بر تمامی دوستداران خاک وطن تبریک و تهنیت باد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین