تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
plusresetminus
حزب الله: رییس اداره دامپزشکی فردیس با اشاره به اینکه بیشترین شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما است به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه از گوشت گرم استفاده نکنند و در صورت ذبح دام، گوشت آن را به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه و یخچال نگهداری کنند که در این صورت گوشت تقریبا سالم سازی می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۱۷۱
«کریمه کنگو» در کمین است؛ گوشت گرم مصرف نکنید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد مهدی راهنورد  با بیان اینکه مقابله با تب کریمه کنگو از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد، اظهار کرد:  تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در دام به جز یک تب خفیف هیچگونه علایم خاصی ندارد ولی در انسان منجر به تب و خونریزی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.
وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر در فصل گرما و تابستان شیوع پیدا می‌کند، ادامه داد: این بیماری از طریق یک نوع کنه به دام سرایت می‌کند که باید این کنه‌ها از طریق سمپاشی از بین بروند و نیازمند سمپاشی خیلی گسترده در واحدهای نگهداری دامی است.
این مسئول بیشترین افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را شاغلان در کشتارگاه‌ها همچون مسئولان فنی دامپزشکی، ناظران شرعی و ذابحین اعلام کرد و افزود: همچنین افرادی که در واحدهای پرورش دام همچون واحدهای عشایری، روستایی و افرادی که با شیردوش کار می کنند و یا پشم چینی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلای این افراد، اداره دامپزشکی شهرستان فردیس در راستای ارتقای سطح بهداشت و جلوگیری از بروز این بیماری اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در یکی از کشتارگاه‌های شهرستان نموده است.
این مسئول توضیح داد: با توجه به اینکه هیچ گونه واکسنی جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری در انسان و دام وجود ندارد، تنها راه پیشگیری، آموزش روش‌هایی جهت کاهش مواجهه با بیماری است.
راهنورد ابراز کرد: این اداره با برگزاری کلاس آموزشی ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه انتقال، عوارض و راه پیشگیری از بروز این بیماری در انسان، به استفاده از لوازم حفاظت شخصی از جمله گان، ماسک، دستکش و عینک در حین کار تاکید کرد.
وی گفت: علاوه براین، سمپاشی محوطه جایگاه نگهداری دام‌ها و سالن‌ها هم باید به صورت روزانه انجام شود.
رییس اداره دامپزشکی فردیس به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه از گوشت گرم استفاده نکنند و در صورت ذبح دام، گوشت آن را به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه و یخچال نگهداری کنند که در این صورت گوشت تقریبا سالم سازی می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین