کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست میلیاردر اماراتی برای ایجاد پول واحد عربی

3 خرداد 1402 ساعت 10:03

حزب الله:یک میلیاردر اماراتی خواستار حذف دلار از تبادلات تجاری و جایگزینی آن توسط یک پول واحد کشور‌های عربی شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خلف الحبتور، میلیاردر و تاجر اماراتی و نیز مدیرعامل گروه الحبتور بر لزوم ایجاد پول مشترک کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به همراه مصر و اردن در تبادلات تجاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "صدی البلد"، وی در ادامه درخواست خود گفت که او پیشنهادی برای چاپ پول واحد خلیج فارس بین شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن ارائه کرده تا بتوان از زیر بار فشار‌های اقتصادی ناشی از دلار خلاص شد.

وی همچنین افزود: انتشار واحد پولی عربی به تقویت اقتصاد کمک می‌کند و برای این کار باید قبل از کنار گذاشتن دلار، مطالعات علمی و اقتصادی انجام بگیرد.

این سرمایه دار اماراتی در ادامه تاکید کرد: فشار دلار و بهره بانکی بر هر اقتصادی در دنیا تأثیر می‌گذارد.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای بزرگ جهان از جمله روسیه، برزیل و آرژانتین به طور جدی به دنبال حذف دلار از مبادلات تجاری و جایگزینی آن با ارز‌های دیگر هستند. چین نیز در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های تجاری خود را به وسیله یوان انجام می‌دهد.

چندی پیش نیز رنه ژیرار، تحلیلگر فرانسوی در مقاله‌ای برای فیگارو نوشت که آمریکا خود را در چاهی انداخته است که نتیجه آن پیشروی اجتناب ناپذیر جهان به سمت دلارزدایی است.

وی در ادامه نوشت: آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان ابزار فشار سیاسی بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.


کد مطلب: 311158

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/311158/درخواست-میلیاردر-اماراتی-ایجاد-پول-واحد-عربی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com