تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
plusresetminus
حزب الله: آمریکا به رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است اگر از سیاست اصلاحات اقتصادی دست بردارد از عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو حمایت خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۱۵۶
سیاه‌بازی تازه آمریکا برای صهیونیست‌ها: ارتباط با ریاض به جای اصلاحات اقتصادی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آمریکا به کابینه رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده درصورتیکه این رژیم از قانون جنجالی اصلاحات اقتصادی که باعث آشوب در رژیم صهیونیستی شده است دست بردارد، واشنگتن از عادی سازی روابط عربستان و صهیونیست‌ها حمایت خواهد کرد.
براساس گزارش روزنامه تایمز «اسرائیل»، در مقابل ریاض برقراری روابط دیپلماتیک احتمالی را مشروط به از سرگیری مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها می‌کند. بنابر این گزارش کاخ سفید از تل‌آویو می‌خواهد که اصلاحات قضایی خود را متوقف کند و مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین را از سر بگیرد تا آمریکا با میانجیگری عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پیش برود.
در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از آن است که قدس اشغالی و ریاض در بحبوحه مذاکرات بر سر پرواز‌های مستقیم بین خود هستند تا فلسطینی‌ها بتوانند در مراسم حج شرکت کنند اما این ادعا شده این مذاکرات پتانسیل این را دارد که به مذاکرات عادی‌سازی روابط منجر شود، مذاکراتی که صهیونیست‌ها خیلی وقت است منتظر آن هستند اما در طرف عربستان رد بارها رد شده است.
 کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه گفت که آمریکا و سعودی‌ها خواسته‌های خود را برای پیشبرد چنین توافقی اعلام کرده‌اند. این گزارش مدعی شد که واشنگتن و ریاض هر دو به دنبال فشار بر اسرائیل برای از سرگیری مذاکرات دیپلماتیک با فلسطینی‌ها هستند که منجر به جدایی(سرزمین فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی) می‌شود و آمریکا همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد که طرح بحث‌برانگیز اصلاحات قضایی کابینه‌اش را متوقف کند.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز جمعه به اتحادیه عرب گفت: «مسئله فلسطین موضوع اصلی کشور‌های عربی بوده و هست و در راس اولویت‌های این پادشاهی قرار دارد». طبق گزارش‌ها، سعودی‌ها همچنین از کاخ سفید می‌خواهند برخی از قرارداد‌های تسلیحاتی دوران ترامپ را که با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مسدود شده بودند، از سر بگیرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین