تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله:دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی آماری از ویرانی‌های جنگ تنها طی سال ۲۰۲۲ ارائه کرد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۱۵۰
جنگ طی سال ۲۰۲۲ چند هزار نفر را کشت؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد  ۴۳۰۰۰ نفر در نتیجه درگیری‌های مسلحانه در سال ۲۰۲۲ کشته شدند جهان به تعهدات خود برای حفاظت از غیرنظامیان عمل نمی‌کند.
براساس گزارش آناتولی، رئیس سازمان مللدر جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: «تخمین زده می‌شود ۴۳ هزار نفر در نتیجه درگیری‌های مسلحانه در سال ۲۰۲۲ کشته شده‌اند و هشدار داد که جنگ زندگی‌ها را در سراسر جهان ویران می‌کند. سال گذشته ۹۴ درصد از قربانیان آن‌ها در مناطق پرجمعیت غیرنظامی بودند. «تعداد کل افراد مجبور به ترک خانه‌های خود به دلیل درگیری، خشونت، نقض حقوق بشر و آزار و اذیت به ۱۰۰ میلیون پناهنده رسید.»
او در ادامه افزود: درگیری‌ها امنیت غذایی جهانی را تهدید می‌کند. سال گذشته بیش از ۱۱۷ میلیون نفر با گرسنگی حاد در درجه اول به دلیل جنگ و ناامنی مواجه شدند.
دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرد حقیقت وحشتناک این است که جهان به تعهدات خود برای حفاظت از غیرنظامیان به تعهدات مندرج در منشور حقوق بشر بین‌المللی عمل نمی‌کند. گوترش خواستار آن شد که کسانی که مرتکب جنایات جنگی شده اند، بازخواست شوند.
شایان ذکر است درپی آغاز جنگ اوکراین و تحریم‌های شدید روسیه اقتصاد جهانی آسیب بسیاری دید. در همین راستا  قیمت کالاها و بازارهای مالی، با یک شوک سهمگین جهانی روبه‌رو شد و کشورهای در حال توسعه بیشترین ضرر را دیدند. البته پیامدها هم در داخل و هم بین کشورهای در حال توسعه متفاوت بوده است. با این حال، برخی از چالش‌های رایج از جمله قیمت‌های بالاتر کالاها در بیشتر کشورها مشاهده شده است. تعداد زیادی از کشورهای صنعتی اروپا مانند آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و... با اعتصاب‌های پی‌درپی مواجه شدند که اقتصاد آن‌ها را تحت شعاع قرار داد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین