تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سواد آموزی در زیست بوم جدید با توجه به راهبرد‌ها و راهکار‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۱۱۳
۹۷ درصد ایرانیان باسوادند/ تقویت سوادآموزی در زیست بوم جدید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در همایش تبیین نخستین فراخوان بررسی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید گفت: جریان فرهنگی سواد آموزی در زیست بوم جدید با توجه به راهبرد‌ها و راهکار‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تقویت می‌شود.
وی پیام حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل نهضت سواد آموزی را قرائت کرد و یادآور شد: امام راحل در این پیام به دنبال رساندن کشور به استقلال فرهنگی بود و نگاه ایشان به سوادآموزی چشم اندازی درازمدت بود تا بی‌سوادی در کشور ریشه کن شود.
عبدی با بیان اینکه امام راحل (ره) ریشه کنی بی‌سوادی را از بهداشت و مسکن برای مردم مهم‌تر می‌دانستند و به همین دلیل دستور بسیج عمومی را صادر کردند، تصریح کرد: در قبل از انقلاب ۴۷ درصد افراد جامعه باسواد بودند که بیشتر آن‌ها تحصیلات‌شان در حدّ سیکل بود، اما امروز به برکت انقلاب ۹۷ درصد مردم ایران باسواد می‌باشند و اکثریت آن‌ها مدارک عالیه را کسب کرده‌اند.
عبدی عنوان کرد: نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به جریانی پویا و مردمی تبدیل شد و امروز باید بر اساس نیاز‌های اجتماعی حرکت کرده و از تکنولوژی روز استفاده نماییم.
وی افزود: خواندن و نوشتن در مسیر سواد آموزی بسیار مهم است، اما در این راه باید برای جهاد علمی اقدام کنیم تا به جریان فرهنگی که از منویّات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد: سازمان در زیست بوم جدید برای رسیدن به اهداف خود در گام دوم نهضت به همراهی دانشگاهیان نیاز دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است؛ دراین همایش اعضای هیئت‌های علمی، اساتید دانشگاه‌ها، مجموعه‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و شتاب دهندگان حوزه سوادآموزی بزرگسالان استان البرز حضور داشتند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین