کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طراحی سوالات امتحان‌های پایه ششم به صورت منطقه‌ای / جبران ضعف دانش‌آموزان در تابستان

ایسنا , 2 خرداد 1402 ساعت 11:00

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح نحوه ارزشیابی پایانی کلاس ششمی‌ها گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم را پیرامون برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویتی در قالب گروه‌های جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل‌های مردمی انجام داده‌ایم تا به‌ویژه ضعف دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.


محمد محمدی  درباره نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان پایه ششم اظهار کرد: طبق قانون، امتحانات پایه ششم با سوالات واحد منطقه‌ای برگزار می‌شود و تصحیح برعهده معلم به شیوه توصیفی خواهد بود.
وی افزود: معلم بعد از نتیجه آزمون را همانند مابقی تکالیف و ارزیابی‌های دانش‌آموزان در کارپوشه آنها قرار می‌دهد و اینطور نیست که این ارزشیابی به تنهایی تعیین‌کننده تکلیف نهایی دانش‌آموز باشد. بلکه در مقایسه با مابقی آثار، تکالیف، تمارین و مدارکی که در طول سال از هرکدام از دانش‌آموزان جمع‌آوری کرده قرار می‌دهد و درباره ارتقاء یا عدم ارتقای آنها به پایه بالاتر تصمیم‌گیری می‌کند.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تقویت یادگیری دانش آموزان ضعیف‌تر و کسب آمادگی برای ورود به دوره متوسطه اول گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم را پیرامون برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویتی در قالب گروه‌های جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل‌های مردمی انجام داده‌ایم تا به‌ویژه ضعف دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.
محمدی ادامه داد: برای اولین بار است که سامانه پایش با نام شهید زین‌الدین فعال شده و در خرداد که نتایج بچه‌ها ثبت شود می‌توانیم به طور دقیق مشاهده کنیم که کدام دانش‌آموز در کدام مدرسه و کدام درس احتیاج به آموزش‌های جبرانی دارد.


کد مطلب: 311091

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/311091/طراحی-سوالات-امتحان-های-پایه-ششم-صورت-منطقه-ای-جبران-ضعف-دانش-آموزان-تابستان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com