کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی کرج:

تلفن همراه از ضروریات سبد خانوار امروزی است

ایسنا , 2 خرداد 1402 ساعت 10:15

حزب الله:رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی کرج گفت: در حالیکه کالای عرضه شده در بخش تجهیزات مخابراتی به بخش جدایی ناپذیر سبد خانوار تبدیل شده اما واردات آن به شدت درگیر نوسانات ارز بوده و تمامی واردکنندگان در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز دچار مشکل می‌شوند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد مهدی غفوریان  گفت: بخش عمده و تقریباً تمام کالاهای صنف تجهیزات مخابراتی وارداتی است و هر چند وقت یکبار واردکنندگان ما در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز خود دچار مشکل شده و این امر باعث افزایش قیمت در بازار می‌شود. در حالی که کالاهای عرضه شده توسط این صنف شامل تلفن همراه، تلفن ثابت و... امروزه جزو ضروریات سبد خانوار است.
وی افزود: تاثیر صنعت و تکنولوژی دیجیتال بر زندگی امروزی کاملاً واضح و آشکار است و به اعتقاد شخصی تلفن همراه ضرورت و حدود آن از نان و قوت مردم هم بالاتر است. امروزه به جهت گسترش کاربرد صنعت دیجیتال در زندگی روزمره اگر تلفن همراه به عنوان کاربردی ترین و عمومی‌ترین ابزار این صنعت در دسترس مردم نباشد عملاً فعالیت‌های روزمره فلج خواهد شد.
غفوریان ادامه داد: امروزه بسیاری از فعالیت‌های آموزشی، اجتماعی و اقتصادی و کسب و کارها به واسطه تلفن همراه و در بستر دنیای دیجیتال امکان پذیر شده و موجبات گردش اقتصادی و تامین درآمد و ارتباط آسان را فراهم آورده است از این رو حمایتی را در جهت پشتیبانی و رفع موانع و دسترسی آسان را در جهت تامین ارز می‌طلبد.
وی با اشاره به موضوع وظایف مالیاتی صنف تحت نظارت این اتحادیه گفت: مهمترین موضوع و دغدغه صنف، موضوع مالیات عادلانه است. مالیات ذهن همکاران ما را مشوش کرده است. در حال حاضر مالیات بر حسب کل عملکرد خرید و فروش محاسبه می‌شود در حالی که تمام این عملکرد به خاطر فعالیت اقتصادی صنفی نیست. بسیاری از کسبه بخش اعظمی از فعالیت‌های خرید و فروش و معاملاتشان را با استفاده از دستگاه پوز انجام می‌دهند و مبالغ آن از حساب شخصیشان پرداخت می‌شود درحالی که مالیات تمام این فعالیت‌ها را در محاسبه رقم مالیات ها منظور می‌کند. معتقدیم این مالیات باید عادلانه و بر اساس درآمد خالص محاسبه و تعیین شود. اما ممیزین و کارشناسان مالیات به این موضوع توجهی ندارند و سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
غفوریان با اشاره به موضوع فروش در فضای مجازی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات صنف که دغدغه سایر صنوف هم هست موضوع فروش مجازی است که یکسری شرکت‌های با مجوز و بی مجوز با فعالیت در این فضا، نظم ‌بازار فروش را برهم ‌می‌زنند. به عبارتی یک کالای بی کیفیت را با یک قیمت مشخص در سایت‌ها اعلام می‌کنند و وقتی مشتری به این سایت‌ها مراجعه می‌کند متوجه می‌شود آن کالا نسبت به بازار واقعی یک اختلاف قیمتی دارد. از طرفی مردم هم که از کیفیت و گارانتی و مشخصات سازنده آن خبر ندارند، این امر باعث بروز اختلاف بین مردم و واحدهای صنفی می‌گردد و حول اختلاف قیمت‌های سایت و عرضه در بازار دچار مشکل می‌شوند با این عنوان که واحد صنفی به قیمت بالاتری می فروشد. توجیه این مسئله برای مردم که به چه دلیل این تفاوت قیمت وجود دارد دشوار است.
رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی کرج افزود: به مردم توصیه می‌کنیم برای تهیه کالای مورد نیاز خود از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه که بر روی آنها نظارت قوی دارد اقدام به خرید کنند. چرا که به واسطه این نظارت محکم در صورت مغایرت قیمت فروش با نرخ‌های مصوب، صنف متخلف به تعزیرات معرفی خواهد شد. مردم به واحدهای دارای مجوز اعتماد کنند و البته این اعتماد به منزله این نیست که در خرید خود دقت نکنند. توصیه می کنیم مردم  از فروشنده بخواهد مشخصات کالایی را که می‌خرند را در فاکتورها قید کرده و با محصول تطبیق دهند. چرا که وقتی شکایتی به اتحادیه واصل می‌شود استناد ما به عنوان مرجع رسیدگی مدارکی است که مشتری به ما ارائه می‌کند.
وی با اشاره اینکه در بخش تجهیزات مخابراتی ما وارد کننده محض هستیم و جز موارد بسیار محدود تولیدی در کشور انجام نمی‌شود اظهار کرد: در حوزه لوازم مخابراتی ما عملا هیچ تولیدی نداریم و بخش عمده‌آن از کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین وارد می‌شود. ما با برخورداری از توانمندی‌ها و استعدادها و نیروهای جوان در سایر عرصه‌های تولید و صنعتی ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم کارهای بزرگ در بخش تولید را به سرانجام برسانیم بنابراین تصور اینکه قدم در این راه مقرون به صرفه نیست و توان آن در سطح کشور وجود ندارد کاملاً اشتباه است. با این وجود مقوله تولید در این بخش نیاز به حمایت مالی در اختصاص وام‌های کم بهره و طولانی مدت و پشتوانه های دولتی است که متاسفانه بسیار کمرنگ است.
 


کد مطلب: 311078

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/311078/تلفن-همراه-ضروریات-سبد-خانوار-امروزی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com