تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله:معاون نخست وزیر روسیه در گفتگو با تاس اعلام کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) ممکن است زودتر از سایر کشورها با ایران به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری دست یابد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۰۵۶
روسیه: توافق اتحادیه اوراسیا با ایران نزدیک‌ است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، الکسی اورچاک، معاون نخست وزیر روسیه در گفتگو با تاس اعلام کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) ممکن است زودتر از سایر کشورها با ایران به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری دست یابد.
وی روز جمعه در حاشیه چهاردهمین مجمع اقتصادی بین المللی "روسیه - جهان اسلام: انجمن کازان" در پاسخ به این سوال که اتحادیه اوراسیا با کدام کشورها به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری نزدیکتر است، گفت: ما با ایران نزدیکتریم.

آندری اسلپنف، وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا EEC پیشتر اعلام کرده بود که توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران ممکن است در اوایل سال جاری میلادی امضا شود.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر پایه اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس در سال 2015 تأسیس شد. بعداً ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن پیوستند.
وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی گفته است که این اتحادیه یکی از پویاترین انجمن‌های منطقه‌ای و در حال توسعه است. تقریباً 185 میلیون مصرف کننده را متحد می‌کند و کل درآمد ناخالص آن بیش از 2 تریلیون دلار است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین