تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
plusresetminus
حزب الله:درحالی واحدهای مسکن مهر فاز ۹ قدیم پردیس جزو اولین پروژه‌های شروع شده این طرح بوده که موانع پیش‌روی تحویل واحدها به متقاضیان همچنان برطرف نشده است.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۰۵۴
مسکن مهر فاز ۹ پردیس اسیر وعده‌ها/ طلسم تحویل واحدها شکسته می‌شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فاز 9 قدیم یکی از فازهای تقریباً فراموش شده شهر جدید پردیس است که حدود 3700 واحد مسکن مهر در آن جانمایی شده است. ساخت و ساز غیراصولی این پروژه‌ها و اجرای بد طرح در اوایل دهه گذشته باعث بروز گرفتاری‌هایی برای متقاضیان شده که در سال 1402 نیز همچنان ادامه دارد.
اجرای غیر استاندارد دیوار حائل واحدهای مسکن مهر فاز 9 قدیم شرایطی را به وجود آورد تا علاوه بر طولانی شدن روند ساخت، و تکمیل و تحویل واحدها، هزینه‌های بالایی به دولت تحمیل شود.

وعده تحویل مشروط واحدها
سال 95 و در دولت یازدهم شرکت عمران پردیس طی اطلاعیه‌ای برنامه افتتاح مشروط مسکن مهر فاز 9 قدیم را اعلام کرد. شرکت عمران در این اطلاعیه‌ای اولویت اول و دوم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر فاز 9 قدیم این شهر را تا پایان خرداد سال 96 را اعلام و تاکید کرد زمان تحویل منوط به تکمیل به موقع آورده متقاضیان است. سه پروژه بتن‌نما،‌ هسا و آفاق سپهر به ترتیب شامل 284، 220 و 96 واحد (مجموعا 600 واحد) تا پایان بهمن ماه (سال 1395) به شرط تکمیل به موقع آورده متقاضیان تحویل می‌شود.
اولویت دوم افتتاح واحدهای مسکن مهر فاز 9 قدیم پردیس شامل  8 پروژه بتن‌نما، لیان سازه، عمران پروژه سهند، ساتراب، هسا، سازه‌کاران ایلام، آتیه تخت جمشید و دیماس شرق است.در مجموع 916 واحد (43 بلوک) این فاز تا پایان خردادماه سال آینده (96) به صورت مشروط به متقاضیان واگذار می‌شود.
وعده تحویل واحدها در آینده نزدیک
شهریورماه سال 96 مدیر وقت پروژه مسکن مهر فاز 9 قدیم پردیس با اشاره به اجرای نامناسب دیوار حائل بین بلوک‌های این فاز گفته بود: با تدابیر اندیشیده شده به زودی واحدهای مسکن مهر فاز 9 قدیم که زمان طولانی از آماده شدن آنها می‌گذرد به متقاضیان تحویل می‌شود.
حمیدرضا ملکی افزود: زمان طولانی از آماده شدن پروسه ساخت واحدهای مسکن مهر پروژه بتن نما مستحکم می‌گذرد، اما به دلیل اجرای نامناسب دیوار حائل بین بلوک‌ها در سنوات گذشته و طرح نامناسب، این دیوارها نیازمند بهسازی و بازسازی برای مهار است.برای رفع این مشکل، شرکت عمران پردیس به دنبال امضای قرارداد ژئوتکنیک برای بررسی زمین‌سناسی این دیوارست که این قرارداد در امور پیمان در حال انعقاد است.
وی تاکید کرد: با تدابیر اندیشیده شده راهکاری از سوی مدیریت شرکت عمران ارائه شده تا با محوطه محدود به زودی این واحدها به متقاضیان مسکن مهر تحویل شود.
به گزاش تسنیم،‌ با وجود این اطلاعیه‌ها و وعده‌های بعدی، اما اتفاق امیدوارکننده برای تحویل واحدهای فاز 9 قدیم روی نداد.
وعده مختومه شدن پرونده مسکن مهر فاز 9 تا پایان سال 1400
اواسط دیماه سال 1400 عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس با یادآوری این‌که ساخت دیوارهای حائل فاز 9 قدیم ناپایدار بود از بسته شدن پرونده فاز 9 قدیم تا پایان سال خبر داده و گفته همه واحدها تا 75 روز دیگر تحویل می‌شود!
ابراهیم نظری‌نیا افزود: سایت 9 قدیم شامل حدود 3700 واحد مسکن مهر است که این تعداد جزو واحدهایی هستند که قبل از سال 90 جانمایی شدند. قرار بود این واحدها در فاز 3 جانمایی شود که به دلیل نبود زمین، در فاز 9 قدیم جانمایی شد.
وی با بیان این‌که فاز 9 قدیم به دلیل توپوگرافی و جنس خاک منطقه خاصی است، اضافه کرد:‌این فاز دارای مشکلات خاصی است؛ 3700 واحد الان به مرحله خوبی رسیده‌اند. در اینجا دیوارهای حائل بزرگی داشته‌ایم که ساخت آنها از سال 90 آغاز شد و مقداری ناپایداری بودند.
عضو کنونی هیئت مدیره شرکت عمران پردیس بیان کرد:‌این دیوارها به لحاظ سازه‌ای مشکلاتی داشت که از سال 96 یک پیمانکار خاص و مقاوم‌ساز برای این مقاوم‌سازی دیوارهای حائل به‌کار گرفته شد. حدود 100 میلیارد تومان به قیمت سال 96 در این فاز هزینه و دیوارهای حائل مقاوم‌سازی شد. یکی دیگر از مشکلات این فاز، وجود چشمه‌ها و آبهای سطحی و زیرزمینی فراوان بود که پس از مطالعه علاوه بر هدایت آبهای سطحی و آبهای زیرسطحی به خوبی مدیریت کنیم.
نظری‌نیا گفت: همچنین سه پیمانکار مشکل‌دار برای 1000 در این فاز داشتیم که کار نمی‌کردند و سه پیمانکار خوب را جایگزین آنها کردیم. پیمانکاران مشکل‌دار پیوندگران امید، ساترپ و افق سپهر خرم بودند. خوشبختانه پیمانکاران جدید کار را به‌خوبی پیش‌می‌برند.
وی افزود: به‌عنوان نمونه پروژه ساتراب تکمیل و تحویل متقاضیان شد. از 3700 واحد فاز 9 قدیم، 2700 واحد تحویل متقاضیان شده است. از 1000 واحد تحویل نشده نیز حدود 700 واحد تقریبا آماده شده که نواقص جزیی و نصیبات آنها باقیمانده است.
به گزارش تسنیم، بر اساس آمار شرکت عمران شهرهای جدید ایران 3645 واحد در فاز 9 قدیم در حال ساخت است که از این تعداد حدود 1550 واحد تاکنون تکمیل نشده است. واحدهایی که برخی از مالکان بیش از یک دهه است چشم‌انتظار تحویل آنها هستند. پیشرفت فیزیکی محوطه‌سازی پروژه‌های این فاز حدود 87 درصد و پیشرفت طرح‌های روبنایی کمتر از 45 درصد است.
یکی از مشکلات سال‌های اخیر شرکت عمران پردیس عدم ثبات مدیریتی بوده که با رفتن مهدی هدایت تشدید شد. البته اوایل ماه گذشته خلیل محبت‌خواه به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس منصوب شد، انتصابی که انتظارات برای تکمیل حدود  30 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر این شهر را افزایش داده است. شاید این بار طلسم تکمیل و تحویل واحدهای فاز 9 قدیم نیز شکسته شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین