کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این بازیگر خیلی زود «مادر» شد

ایسنا , 1 خرداد 1402 ساعت 15:40

حزب الله:
زنده‌یاد مهری ودادیان معتقد بود: خیلی زود نقش مادران را در سینمای ایران بازی کرده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این بازیگر سینمای ایران که فردا ۲ خرداد ماه سالروز تولدش است، در سال ۱۳۱۵ متولد شد و ۹ اسفند ماه سال ۸۹ از دنیا رفت.
در سال ۸۷ ایسنا به بهانه روز مادر به عیادت مهری ودادیان رفت، در این عیادت دخترش هم حضور داشت، امروز به بهانه سالروز تولد این هنرمند، بخش‌هایی از این مصاحبه را بازنشر می‌کنیم.
او می‌گفت: «دوست دارم با یک کار خوب به سینما برگردم. پیشنهادات زیادی دارم اما توانایی بازی در نقش‌های سنگین را ندارم. دوست دارم در نقشی سبک که تحرک زیادی نداشته باشد، در سینما حضور داشته باشم»
بزرگ‌ترین خواسته این مادر سینما تأسیس مکانی برای دورهم جمع‌شدن هنرمندان قدیمی بودو یادآوری می‌کرد:« خانه پیشکسوتان هنرمند جای خیلی‌خوبی بود. می‌توانستیم چندساعت با دوستان‌مان دورهم جمع بشویم. شهره لرستانی با تأسیس این خانه ما را به هم وصل کرده بود. حتا توانستیم یک سفر دسته‌جمعی به مشهد برویم، اما الآن این خانه تعطیل شده و جایی برای باهم بودن نداریم.»
مهری ودادیان آن‌گونه که خودش می‌گفت خیلی زود نقش «مادر» را بازی کرده است. از همان سال‌های جوانی در نقش مادران گوناگون حضور داشته است، خاطرات خوشی از سال‌های فعالیت‌اش در سینما دارد. 
فیلم «رگبار» بهرام بیضایی را بسیار دوست می‌داشت. فیلمی که در آن نقش «خیاط» را بازی کرده است. او می‌گفت: ««رگبار» فیلمی به یادماندنی شد و بهرام بیضایی هم هنرمند بسیارخوبی است که کارکردن با او برای من بسیار لذت‌بخش است.»
با یادآوری بازی‌ در سریال «آتش بدون دود» به یاد نادر ابراهیمی افتاده و یادآور شده بود: «برای ساخت این سریال شش‌ماه در کمپی در نزدیکی‌های گنبد اقامت کردیم. همه‌چیز مرتب بود. وقتی که ساعت چهار صبح سر صحنه می‌رفتیم، همه‌چیز آماده فیلم‌برداری بود. برنامه‌ریزی نادر ابراهیمی خیلی دقیق بود.»
این بازیگر خیلی زود "مادر" شد
مهری ودادیان که دوم خرداد سال ۱۳۱۵ متولد شده است، فعالیت هنری‌اش را با نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرده بود. خودش این‌گونه توضیح داده بود: «برنامه ما ضبط شده نبود. برنامه‌ زنده‌ای بود که هرشب از تلویزیون پخش می‌شد و بعد از آن‌هم به تئاتر دعوت شدم و بعدتر به سینما رفتم. کارهای خوبم را خیلی دوست دارم. همیشه هم فیلم‌های خوب نصیبم می‌شد.»
دخترش هم می‌گفت: «مادر در انتخاب نقش‌ها همیشه بسیار دقیق است. او معتقد است که نقش مادر بر جوانان خیلی اثر می‌گذارد و به همین‌خاطر همیشه نقش‌هایی را انتخاب می‌کند که تأثیر مثبتی بر مردم بگذارد.» تماشاگران سه نسل از مهری ودادیان خاطرات زیادی دارند. آن‌ها همواره او را برای بازی در سینما و تلویزیون تشویق کرده‌اند،
ودادیان در بخش پایانی خاطرنشان کرده بود: «همین تشویق‌های مردم بود که مرا سرپا نگه‌داشت. الآن هم به من محبت دارند. از من می‌خواهند که برگردم و کار کنم. مردم ما واقعا هنرشناس هستند. حتما از طرف من از مردم خوب ایران تشکر کنید!»
تنگسیر، تنگنا ،رگبار،چلچراغ ، خاطرخواه، قلندر،خداحافظ رفیق، صبح روزچهارم،زیر پوست شب، شوهر آهو خانم و... از فیلمهایی است که ودادیان در آنها به ایفای نقش پرداخته بود. ودادیان بعد از انقلاب کمتر کار سینمایی انجام داد و بیشتر در تلویزیون و سریالهای تلویزیونی حضور داشت. او بعد از انقلاب علاوه بر سریالها در فیلمهای سینمایی گلهای داودی،رابطه،سیمرغ،صعود،دلشدگان،افسانه آه، کمیته مجازات و... به ایفاء نقش پرداخت. او در فیلم «عاشق» و «تاکسی» حضور داشت و امیدوار بود با بازی در یک نقش کوتاه اما خوب، به سینما برگردد.


کد مطلب: 311038

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/311038/این-بازیگر-خیلی-زود-مادر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com