کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

Chat GPT با داده‌ها و سابقه چت شما چه می‌کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان , 1 خرداد 1402 ساعت 13:06

حزب الله:ربات‌های گفت‌وگوی GPT و چت‌بات‌های مشابه اخیراً به دلیل توانایی‌هایشان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ربات‌های گفت‌وگو GPT و چت‌بات‌های مشابه اخیراً به دلیل توانایی آن‌ها در بهبود گردش کار و مراقبت از کار سخت محبوبیت پیدا کرده‌اند، مدل زبان بزرگ OpenAI (LLM)، به نام GPT، نیز به عنوان چارچوبی برای توسعه بی‌شمار برنامه‌های کاربردی مفید استفاده شده است.
در همین حال، سیستم‌های هوش مصنوعی مولد با استفاده از اطلاعات در دسترس عموم، اما دارای حق چاپ و تکیه بر داده‌های کاربران برای آموزش ربات‌های چت خود، باعث افزایش افکار عمومی شده‌اند.
پس از تهدید‌های اخیر در مورد ممنوعیت در اروپا، خالق GBT Chat اخیراً گزینه‌ای را برای کاربران اضافه کرده است که ثبت چت را غیرفعال کرده تا سابقه چت خود را حذف کنند. اگر برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستید، قطعا ارزش بررسی این گزینه‌ها را دارد، اما این مرحله یک سوال مهم را نیز ایجاد می‌کند: چگونه GBT Chat از داده‌های شما استفاده می‌کند و دقیقاً از چه چیزی از تاریخچه چت شما استفاده می‌کند؟
چت GBT و سیستم‌های هوش مصنوعی مشابه چگونه از تاریخچه چت شما استفاده می‌کنند؟
گفته می‌شود مدل‌های مولد هوش مصنوعی مانند ChatGBT با تعامل بیشتر کاربران با آن بهبود می‌یابند. شرکت OpenAI در یکی از صفحات پشتیبانی خود، تأیید کرده است که از داده‌های کاربر مانند درخواست ها، پاسخ‌های بعدی، تصاویر و سایر پاسخ‌های تولید شده برای "دقیق‌تر و بهتر شدن در حل مشکلات خاص شما" استفاده می‌کند. این قوانین استفاده از داده برای ChatGBT و ابزار اختصاصی تولید تصویر OpenAI، DALL-E اعمال می‌شود.
OpenAI می‌گوید این داده‌ها برای تبلیغات یا ایجاد پروفایل‌های سایه برای تبلیغات هدفمند استفاده نمی‌شود. آن اشاره می‌کند که برای مثال GBT Chat با آموزش بیشتر در مورد مکالمات مردم با آن بهبود می‌یابد، مگر اینکه شما انتخاب کنید که آموزش را غیرفعال کنید.
در مورد برنامه‌هایی که از OpenAI API استفاده می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟
علاوه بر داده‌های پردازش شده توسط برنامه‌های کاربردی خود، OpenAI بیان می‌کند که از داده‌های برنامه‌هایی که از API‌های خود استفاده می‌کنند بهره نمی‌برد. این بدان معناست که این شرکت اطلاعات هیچ شخص ثالثی را استفاده یا ذخیره نمی‌کند و از مدل‌های GPT-۳.۵-turbo یا GPT-۴ برای اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کند - مگر اینکه صراحتاً استفاده از داده‌های خود را برای بهبود آن برنامه‌ها انتخاب کرده باشید. حتی اگر داده‌های خود را داوطلبانه ارائه دهید، OpenAI فقط آن‌ها را به مدت ۳۰ روز نگه می‌دارد و سپس آن‌ها را حذف می‌کند. با این حال، ممکن است این داده‌ها را در صورتی که "طبق قانون الزامی" باشد، ذخیره کند.
علاوه بر این، OpenAI می‌گوید که درخواست‌های چت و پاسخ‌هایی که از API‌های OpenAI استفاده می‌کنند با استفاده از امنیت لایه حمل و نقل یا TLS رمزگذاری می‌شوند. با این حال، این تضمین نمی‌کند که برنامه‌ای که استفاده می‌کنید مخفیانه مکالمات شما را شنود نمی‌کند. برای اطمینان، باید خط مشی استفاده از داده را برای هر برنامه به طور جداگانه بررسی کنید. قابل ذکر است، ابزار‌های شخص ثالث ممکن است با ورود به سیستم متفاوتی نسبت به حساب GBT Chat شما کار کنند و ممکن است جزئیاتی از جمله اطلاعات شخصی شما و نحوه تعامل شما با ابزار را ذخیره کنند.
چه کسی می‌تواند به داده‌های چت GBT شما دسترسی داشته باشد؟
این شرکت هوش مصنوعی تصدیق می‌کند که داده‌ها ممکن است خارج از OpenAI به اشتراک گذاشته شوند. می‌گوید محتوا با "گروه منتخبی از ارائه دهندگان خدمات قابل اعتماد که به ما در ارائه خدمات خود کمک می‌کنند" به اشتراک گذاشته شده است. اگرچه این شرکت مشخص نمی‌کند که کدام شرکای مورد اشاره قرار دارند، اما احتمال زیادی وجود دارد که مایکروسافت یکی از آن‌ها باشد.
OpenAI اذعان می‌کند که «تعداد محدودی از کارمندان مجاز» در شرکت همچنین می‌توانند داده‌های کاربر را ببینند و تجزیه و تحلیل کنند، که می‌تواند برای تعدیل پاسخ‌ها، گزارش سوءاستفاده یا نقض‌های امنیتی، ارائه پشتیبانی برای مسائل خاص یا پیروی از درخواست‌های قانونی استفاده شود. داده‌ها فقط برای کارمندان مجاز بر اساس "نیاز به دانستن" در دسترس است، اما جزئیات بیشتری در دسترس نیست.


کد مطلب: 311014

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/311014/chat-gpt-داده-ها-سابقه-چت-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com