تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
plusresetminus
در حالی که جو بایدن کارزار انتخاباتی خود را آغاز می‌کند، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که فقط ۳۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی مدیریت او در زمینه اقتصاد را تایید می‌کنند و تنها ۲۴ درصد می‌گویند که شرایط اقتصاد ملی آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد.
۰
کد مطلب : ۳۱۱۰۰۲
عملکرد «ضعیف» بایدن در اقتصاد، کنترل مهاجران و سلاح
در بحبوحه تورم بالا، بازار ملتهب مسکن و نگرانی‌ها در مورد نکول بدهی بالقوه دولت ایالات متحده، رضایت عمومی از مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه اقتصاد اندک است.
طبق نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس- مرکز نورک برای تحقیقات روابط عمومی، نظر آمریکایی‌ها همچنین در مورد اقدامات بایدن در زمینه کنترل سلاح و مدیریت مهاجرت تیره و تار است؛ به طوری که تنها ۳۱ درصد گفته‌اند که عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد این مسائل جنجالی را تایید می‌کنند. در مجموع، ۴۰ درصد می‌گویند که عملکرد بایدن را تایید می‌کنند. میزان محبوبیت او در بیشتر یک سال و نیم گذشته در همین حول و حوش بوده است.
یک شهروند ۲۴ ساله آمریکایی که خود را متعلق به هیچ حزب سیاسی‌ای نمی‌داند، با اشاره به میانگین نرخ بهره وام مسکن که در حدود ۶.۹ درصد است، گفت خرید خانه برای او در حال حاضر دور از دسترس است. این زن اهل غرب تگزاس گفت که او همچنین از عملکرد بایدن در زمینه تدوین سیاست حمل سلاح ناامید شده و معتقد است که بایدن در زمینه وعده انتخاباتی خود برای اجرای یک سیاست مهاجرتی عادلانه‌تر کوتاهی کرده است.
سلسله تیراندازی‌های دسته‌جمعی اخیر در سراسر ایالات متحده، از جمله تیراندازی اخیر در یک مرکز خرید در تگزاس که منجر به کشته شدن هشت تن و زخمی شدن هفت تن دیگر شد، این شهروند آمریکایی را به این سمت ترغیب کرده که ای کاش بایدن و قانونگذاران در واشنگتن برای رسیدگی به آفت خشونت‌های مسلحانه تلاش بیشتری انجام دهند.
حتی در میان دموکرات‌ها، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها نیمی از افراد با سیاست‌های مهاجرتی و قوانین حمل سلاح در آمریکا موافق هستند.
شهروند آمریکایی دیگری هم عملکرد بایدن در زمینه اقتصاد را شدیدا محکوم می‌کند. به گفته او که با مزایای تامین اجتماعی زندگی می‌کند، نرخ تورم روی امور مالی شخصی او شدیدا اثرگذار است.
دولت بایدن بر دو مورد از بزرگ‌ترین تعدیل‌های هزینه زندگی تامین اجتماعی در دهه‌های اخیر نظارت داشت؛ افزایش ۵.۹ درصدی که در سال ۲۰۲۲ و افزایش ۸.۷ درصدی که در سال ۲۰۲۳ اعمال شد. اما این شهروند معترض گفت که این برای همگام شدن با افزایش اجاره‌بها، هزینه‌های فزاینده تامین غذا و سایر مایحتاج اولیه کافی نیست.
این شهروند که یک فرد مستقل است که معمولا به جمهوری‌خواهان رأی می‌دهد اما در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داده، همچنین گفت که با افزایش خارج از کنترل عبور غیرقانونی مهاجران در مرز جنوبی ایالات متحده ناامید شده است. با وجود ناامیدی از عملکرد بایدن، او می‌گوید که اگر دونالد ترامپ بتواند نامزدی حزب جمهوری‌خواهان را به دست آورد، احتمالا او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دوباره به حزب دموکرات رای بدهد.
بایدن حتی در میان دموکرات‌ها هم بابت عملکرد ضعیفش در اقتصاد زیر ذره‌بین است؛ تنها ۶۱ درصد عملکرد او را در این مورد تایید می‌کنند، در حالی که ۷۵ درصد به طور کلی از عملکرد شغلی او رضایت دارند. دموکرات‌ها نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد کشورشان احساس خجالت بیشتری می‌کنند، گرچه آنها بیشتر از جمهوری‌خواهان می‌گویند که کشورشان در مسیر درست پیش می‌رود (۳۶ درصد در مقابل ۷ درصد) یا اینکه آنها اقتصاد را خوب ارزیابی می‌کنند (۴۱ درصد در مقابل ۷ درصد).
این نظرسنجی از ۱۶۸۰ بزرگسال آمریکایی در تاریخ ۱۱ تا ۱۵ مه با استفاده از قالب نمونه گرفته شده از «امری‌اسپیک پنل» (AmeriSpeak Panel) برای موسسه نورک انجام شد. این قالب نمونه به عنوان نماینده جمعیت ایالات متحده طراحی شد. حاشیه خطای نمونه‌گیری برای همه پاسخ‌دهندگان مثبت یا منفی ۳.۴ درصد است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین