تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله:معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: با توجه به اینکه طرح‌های گردشگری متنوعی برای ارتفاعات بیجی در نظرگرفته شده، احداث تله کابین می‌تواند نقش به سزایی در توسعه گردشگری کرج، اشتغالزایی و جذب مسافر داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۸۶
از عظیمیه تا بیجی؛ کرج تله‌کابین‌دار می‌شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عباس سعیدی کیا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در جلسه بررسی طرح‌های گردشگری واقع در حریم کرج که با حضور حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به ایجاد باغستان‌های تخصصی و موضوعی از جمله باغستان کودک در دهکده تفریحی - گردشگری باغستان و احداث تله کابین در ارتفاعات بیجی اشاره کرد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته بنا است حدود ۱۰ باغستان تخصصی در دهکده تفریحی باغستان ایجاد شود که هر کدام از آنها نیاز گروه‌های هدفی چون کودکان، سالمندان، مادران و ... را برطرف می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه در بودجه امسال ۱۰ میلیارد تومان جهت ایجاد باغستان کودک در نظر گرفته شده، توضیح داد: البته طبق بررسی‌های مشاور پروژه برای بهره برداری از این مجموعه به اعتبار بیشتری نیاز داریم که امید است با تصویب شورا تخصیص یابد.
سعیدی کیا خاطر نشان کرد: طراحی باغستان کودک به گونه است که جامعه هدف بتوانند به بهترین نحو با طبیعت تعامل برقرار کرده و فرهنگ دوستی با آن را از طریق بازی تقویت کنند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج ادامه داد: در فرایند ایجاد این باغستان از متریال طبیعی از جمله شن و ماسه استفاده و امکان ارتباط مستقیم کودکان با عناصری مثل خاک و آب، فضای سبز فراهم خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه زندگی شهرنشینی و مشغله والدین باعث شده کودکان مثل گذشته نتوانند در دل طبیعت حضور پیدا کنند، حضور در این باغستان می‌تواند تجربه فوق العاده‌ای برای گروه سنی‌ای باشد که بسیاری از مفاهیم را از طریق بازی فرا می‌گیرند.
به گفته سعیدی کیا، شهرداری کرج با ایجاد باغستان پنج هکتاری کودک، اهداف دیگری از جمله رشد خلاقیت و افزایش روحیه ماجراجویی در نسل جدید را دنبال می‌کند.
وی ابراز کرد: هر یک از  باغستان‌های این دهکده تفریحی به گونه ای طراحی می‌شوند که هر شهروند متناسب با علایق، توانایی جسمی و حتی روحیات خود بتواند انتخاب مناسبی داشته و با حضور در فضای  مورد نظرش ساعات خوشی را سپری کند.
سعیدی کیا توضیح داد: بستر لازم از جمله تامین زمین مناسب برای ایجاد باغستان کودک فراهم شده و فاز اول آن که طراحی بوده به اتمام رسیده و آمادگی لازم برای آغاز اجرا هم وجود دارد و امیدواریم به زودی این فرایند آغاز شود.
احداث تله کابین با مشارکت بخش خصوصی
 در ادامه صحبت‌های خود به برنامه ریزی برای ایجاد تله کابین در ارتفاعات بیجی هم اشاره کرد و افزود: طرح این پروژه تهیه شده و مسیر اجرا هم مشخص و به تصویب رسیده است.
این مسئول ابراز کرد: برای اجرای این طرح محدودیت‌هایی از جمله عبور دکل‌های فشار قوی برق در محدوده اجرا وجود دارد که برای رفع آن بازدیدی به همراه برق منطقه‌ای تهران از محوطه مد نظر صورت گرفته و به زودی تصمیم نهایی اعلام می‌شود.
وی تاکید کرد: به پیشنهاد مشاور، اولین ایستگاه این تله کابین از مجاورت بزرگراه شمالی در محدوده عظیمیه آغاز و به قله بیجی ختم می‌شود.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه طرح‌های گردشگری متنوعی برای ارتفاعات بیجی در نظرگرفته شده، احداث این تله کابین می‌تواند نقش به سزایی در توسعه گردشگری کرج، اشتغالزایی و جذب مسافر داشته باشد.
این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه با اعتبار بسیار زیادی نیاز دارد، گفت: چند سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی شرایط آنها هستیم.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه بهره برداری از تله کابین بیجی  گامی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: این طرح به محض انعقاد قرارداد و جذب سرمایه سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مرحله اجرا می شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین