تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور اوکراین که پیامدهای بمباران اتمی هیروشیما را با درگیری‌ها در باخموت مقایسه کرده بود، گفت، باخموت و هیروشیمای ژاپن هر دو توسط واشنگتن نابود شدند.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۸۲
زاخارووا: هیروشیما و باخموت هر دو توسط آمریکا ویران شدند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حاشیه نشست رهبران گروه هفت در ژاپن، هیروشیما را که توسط بمباران اتمی آمریکا ویران شده بود با آرتیوموفسک (نام روسی باخموت) مقایسه کرد.
وی در کانال تلگرام خود افزود: آفرین! زیرا کاخ سفید هر دو را ترتیب داده است.
زلنسکی روز یکشنبه در حاشیه نشست گروه هفت در ژاپن به خبرنگاران گفت، ویرانی‌های به جا مانده از نبرد چند ماهه برای شهر باخموت یادآور پیامدهای بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکاست.
وی افزود: تصاویر هیروشیما مرا به یاد باخموت می‌اندازد. نابودی کامل. هیچ چیزی در آنجا وجود ندارد. هیچ انسانی در آنجا نیست و همه ساختمان‌ها در این شهر ویران شده‌اند.
زلنسکی در جریان این سفر تاج گلی به مقبره یادبود قربانیان بمباران اتمی هیروشیما تقدیم کرد.
وزارت دفاع روسیه اواخر روز شنبه مدعی شد که این شهر ویران‌شده را به طور کامل تصرف کرده است، ادعایی که می‌تواند پایانی بر طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد ۱۵ ماهه جنگ روسیه – اوکراین باشد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز به دنبال آن به نیروهای روس و واگنر تبریک گفت. این در حالی است که کی‌یف همچنان به انکار از دست دادن کنترل این شهر ادامه می‌دهد.
زلنسکی نیز به شخصه سیگنال‌های گیج‌کننده‌ای درباره وضعیت باخموت ارائه کرده است. وی اوایل روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین همچنان کنترل باخموت را در دست دارد یا خیر، گفت «باخموت همواره در قلب ماست». کمی بعد وی این ادعا را که باخموت به تصرف روسیه در آمده، رد کرد.
این در حالی است که اوگنی پریگوژین، بنبان‌گذار گروه واگنر روز یکشنبه به خبرنگاران گرفته بود که هیچ نیروی اوکراینی در باخموت باقی نمانده است.
براساس برآوردهای مختلف، بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا منجر به کشته شدت ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار غیرنظامی یا حدود ۳۰ درصد از جمعیت آن زمان این شهر شد. ۷۰ هزار غیرنظامی دیگر نیز در این بمباران اتمی زخمی شدند. این انفجار همچنین منجر به کشته شدن حدود ۲۰ هزار نیروی نظامی ژاپنی شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین