تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
بررسی عملکرد تیم‌های لیگ برتر بر اساس مخارج‌شان

با چقدر هزینه، کجای جدول؟

حزب الله:با توجه به پرده‌پوشی‌هایی که معمولا وجود دارد، در مورد قیمت بازیکنان فوتبال اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ یعنی دقیقا نمی‌دانیم چه بازیکنی با چه دستمزدی به کدام باشگاه پیوسته و شرایطش چیست.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۶۴
با چقدر هزینه، کجای جدول؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با این حال یک مرجع نسبتا معتبر جهانی در این مورد وجود دارد که خیلی‌ها به آن استناد می‌کنند؛ ترانسفرمارکت. حالا و پس از پایان بیست‌ودومین دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، می‌توان نگاهی به داده‌های این سایت انداخت و عملکرد تیم‌ها را با توجه به هزینه‌ای که آنها انجام داده‌اند و همین‌طور ارزش بازیکنان‌شان ارزیابی کرد.
 
با چقدر هزینه، کجای جدول؟

موفق‌ها

ترانسفرمارکت می‌گوید پرسپولیس گران‌ترین تیم ایران است؛ باشگاهی که هم‌اکنون مجموع ارزش بازیکنانش ۵/ ۱۲ میلیون یورو برآورد می‌شود. خب این تیم در نهایت و به دنبال یک لیگ پرفراز و فرود و فشرده موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و به نوعی از هزینه‌ای که برایش صورت گرفته دفاع کرد. ارزش مجموع بازیکنان استقلال هم حدود ۷/ ۱۱ میلیون یورو تخمین زده شده و آنها را در پله دوم قرار داده است. در جدول لیگ برتر استقلال در نهایت به مقام سوم رسید و تا حدی توانست متناسب با هزینه‌هایش نتیجه بگیرد. ترانسفرمارکت می‌گوید ارزش بازیکنان سپاهان زیر ۱۰ میلیون یورو است و روی مرز ۵/ ۹ میلیون یورو ایستاده. آنها از این نظر پنجمین تیم جدول هستند، اما در جدول فنی در رده دوم قرار گرفتند و تا روز آخر از شانس جدی قهرمانی سود می‌بردند، بنابراین طلایی‌پوشان را هم باید جزو موفق‌ها دانست. ارزشمندترین کار لیگ را اما شاید هوادار کرده؛ تیمی که مجموع ارزش بازیکنانش۴/ ۴میلیون یورو تخمین زده می‌شود و از این نظر در انتهای جدول قرار دارد، اما در جدول لیگ دهم شد و در جام حذفی هم به نیمه‌نهایی رسیده است.

ناموفق‌ها

از نظر برآورده نشدن توقعات نسبت به ارزش بازیکنان، شاید فولاد خوزستان ناموفق‌ترین تیم لیگ بوده باشد. این باشگاه که نقل‌وانتقالات توفانی را هم پشت سر گذاشت، بازیکنانی مجموعا به ارزش ۱‌/ ۱۰ میلیون یورو در اختیار دارد که فولاد را بالاتر از سپاهان و گل‌گهر در رده چهارم جدول قرار می‌دهد. در عمل اما فولاد در رده هفتم جدول قرار گرفت و تازه با بهبود نتایجش در هفته‌های اخیر به اینجا رسید. فولاد ۱۲ امتیاز با تیم رده چهارم یعنی تراکتور فاصله دارد. همچنین از نظر ترانسفرمارکت پیکان با برآورد ۴۳/ ۶ و نفت مسجدسلیمان هم با برآورد ۱۵/ ۶ میلیون یورو در جدول ارزشمندی تیم‌ها در رده‌های هفتم و یازدهم قرار دارند، اما در عمل پیکان یازدهم شد و نفت مسجدسلیمان هم از مدت‌ها پیش جایگاه شانزدهم و آخر جدول را به خودش اختصاص داده بود. آنها نهایتا به دسته پایین‌تر سقوط کردند.
 
Untitled-1 copy
 

 
 
منبع : دنیای اقتصاد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین