کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت هواپیمایی گرجستان رئیس‌جمهور این کشور را تحریم کرد

باشگاه خبرنگاران جوان , 1 خرداد 1402 ساعت 9:21

حزب الله:شرکت هواپیمایی ملی گرجستان به دلیل اظهار نظرهای ضد روسی رئیس‌جمهور این کشور او را از سفر محروم کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خبرگزاری روسی تاس در گزارشی نوشت که «سالومه زورابیشویلی» رئیس‌جمهور گرجستان، به تازگی شرکت هواپیمایی ملی این کشور را به دلیل ازسرگیری پرواز‌ها به روسیه تهدید کرده است، اما این اقدام او نتیجه عکس داشت و شرکت هواپیمایی، «زورابیشویلی» را از سفر محروم کرد.
«تاماز گایاشویلی» مؤسس این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که سالومه زورابیشویلی به عنوان «عنصر نامطلوب» معرفی شده و «تا زمانی‌که از مردم گرجستان عذرخواهی نکند همچنان از سفر محروم خواهد ماند.»
اظهارات زورابیشویلی پس از آن مطرح شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ممنوعیت ۴ ساله پرواز‌ها مستقیم با گرجستان را لغو کرد و مقام‌های گرجستان هم از او تقدیر کردند. پوتین همچنین نیاز به داشتن ویزا برای شهروندان گرجستان را هم لغو کرد.
اما در مقابل سالومه زورابیشویلی از مقام‌های گرجستان خواست تا به این اقدامات روسیه پای‌بند نباشند، زیرا آمریکا و اتحادیه اروپا از گرجستان می‌خواهند تا به تحریم‌های علیه مسکو به دلیل حملات به کی‌یف پای‌بند باشند.
اولین پرواز هواپیمایی گرجستان روز شنبه در مسکو فرود آمد و در واقع به اظهارات زورابیشویلی توجهی نشد. در واکنش به این اقدام رئیس‌جمهور گرجستان هم گفت که از این خط هواپیمایی دیگر استفاده نخواهد کرد.


کد مطلب: 310961

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310961/شرکت-هواپیمایی-گرجستان-رئیس-جمهور-این-کشور-تحریم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com