کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور گذرنامه ویژه اربعین با اعتبار ۵ سال از امسال

باشگاه خبرنگاران جوان , 1 خرداد 1402 ساعت 9:11

حزب الله:
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: از اربعین امسال گذرنامه‌ای ویژه اربعین با اعتبار ۵ سال صادر خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،داشتن گذرنامه شرط اصلی سفر به عراق و حضور در پیاده‌روی اربعین است که در سال‌های قبل از شیوع اپیدمی کرونا هر چه روز‌ها به ایام اربعین نزدیک می‌شد افراد بیشتری برای صدور و یا تمدید گذرنامه خود اقدام می‌کردند تا خود را به خیل عظیم زائران اباعبدالله الحسین (ع) برسانند که حجم بالای درخواست‌ها کار را برای پلیس گذرنامه سخت می‌کرد که علیرغم استفاده پلیس از تمام ظرفیت های خود افرادی بودند که به علت نرسیدن گذرنامه از این سفر معنوی جا می ماندند.
از سال گذشته با تدبیر انجام شده برای افرادی که به هر علت صلاحیت دریافت گذرنامه داشتند، اما به علت تعداد بالای درخواست‌ها امکان دریافت گذرنامه وجود نداشت برگه یکبار تردد برای متقاضیان صادر شد تا علاقه‌مندان به شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند.
سال گذشته، اما زمزمه صدور گذرنامه ویژه اربعین به گوش رسید تا اینکه هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مقامات کشور عراق توافقات نهایی برای استفاده از گذرنامه اربعین از اربعین ۱۴۰۲ انجام شد.
برای اطلاع از جزئیات صدور گذرنامه ویژه اربعین با سردار ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفتگو کردیم.
سردار ذوالقدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در انتهای سال ۱۴۰۱ جلسه‌ای با حضور مسئولین عراقی برگزار شد که در آن جلسه برای صدور گذرنامه ویژه ایام اربعین بین دو کشور توافق شد.
وی افزود: بعد از توافق انجام شده اقدامات ویژه‌ای انجام شد تا این گذرنامه آماده شود که خوشبختانه گذرنامه‌ای با ۱۲ برگه که مخصوص سفر زیارتی به عتبات عالیات هست را طراحی، چاپ و شخصی سازی کردیم.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مسئولین عراقی برگزار شد این گذرنامه معرفی و موافقت شد که زائران در اربعین ۱۴۰۲ به وسیله این گذرنامه بتوانند سفر خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه این گذرنامه زیارتی است گفت: فعلا فقط برای اربعین کاربرد دارد و ۵ سال اعتبار دارد.
سردار ذوالقدر در خصوص مبلغ صدور گذرنامه زیارتی گفت: هنوز مبلغ این گذرنامه مشخص نشده، اما تدبیر فراجا این است که هزینه زیادی به مردم تحمیل نشود تا سفری آسان و ارزان در ایام اربعین برای مردم رقم بخورد.


کد مطلب: 310956

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310956/صدور-گذرنامه-ویژه-اربعین-اعتبار-۵-سال-امسال

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com