تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
plusresetminus
حزب الله: وزیر نیرو گفت: از ساعت ۲۴ امشب تمامی مشترکان برق که میزان مصرف خود را کاهش دهند از مزایای طرح رایگان استفاده کنند.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۴۸
طرح قبض رایگان برای تمامی مشترکان خانگی اجرا می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اکبر محرابیان گفت: از ساعت ۲۴ امشب منتظر طرح اجرای پاداش صرفه جویی باشیم  و به مرور که وارد فصل گرما شده ایم و مصارف برق در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: ۱۵ هزار مگاوات ما افزایش تقاضا مصرف داریم و روزانه به این عدد اضافه می شود و  پیش بینی شده که از ساعت ۲۴ امشب ۳۱ میلیون مشترک برق بتوانند از مزایای طرح رایگان مشترکان برق استفاده کنند.
به گفته وزیر نیرو، سال گذشته مصارف زیر الگو می توانند به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت پاداش بگیرند، اما امسال تمام مصرف کنندگان زیر الگو یا بالای الگو همزمان با کاهش مصرف برق  می توانند تا کیلوواتی ۲ هزار تومان از مزایای این طرح استفاده کنند. هیچ گونه محدویتی برای استفاده از این پاداش نگذاشته ایم وحتی برای صرفه جویی های بیشتر و کاهش مصرف ها هم  این رقم از یارانه پرداختی بیشتر شود و تا به یک میلیون تومان به ازای هر ماه پاداش صرفه جویی دارند.
او می گوید: تفاوت دور کند و دور تند در کولر های آبی بالغ بر ماهانه ۵۰ هزار تومان پاداش است .
محرابیان گفت: نه تنها می توانند قبض رایگان داشته باشند و حتی می توانند مبالغ زیادی را بستانکار شوند، به طوریکه در سال گذشته ۴۲ درصد مشترکان شامل پاداش شدند و حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک قبض آنها رایگان شد یا بستانکار شدن و پارسال این طرح برای مشترکان زیر الگوی مصرف بود.
وزیر نیرو گفت:  امسال با رقم ۲ هزا رتومان برای همه مشترکان تابستانی می توانند قبض رایگان داشته باشند و همچنین هزاران میلیارد تومان می توانند  بستانکار شوند.
او گفت: در اقلیم های گرمسیر امکان کاهش مصرف بیشتری وجود دارد و حتی امکان دریافت مبالغ بیشتر هم وجود دارد. اگر یک کولر گازی در مناطق گرمسیر خاموش شود می توانند ماهانه تا یک میلیون تومان بستانکار شوند در اغلب مناطق گرمسیر در برخی از منازل شاهد آن هستیم که دو تا سه کولر گازی به صورت همزمان روشن هستند و در صورتیکه برخی از کولرها خاموش شود مشمول  پاداش می شود.
وزیر نیرو در خصوص برق صنایع هم گفت: امسال پیش بینی کرده ایم که برق مورد نیاز برای صنایع  تامین کنیم و حدود ۹۰  درصد واحدهای صنعتی و صنفی - صنعتی هیچ گونه  محدودیتی ندارند و از فیدرهای خانگی برق می گیرند و بسیاری از کارخانجات از جمله کارخانجات چوب ویا صنعتی محدودیتی برای دریافت برق ندارند و در شهرک های صنعتی هم تنها موردی که درخواست کرده ایم تعطیلات جمعه را به طول هفته موکول کنند و تنها یک روز برنامه زمان بندی داده ایم که نصف یک روز در طول هفته تعطیل باشند و به جای آن در سایر روزهای ایام  اقدام به فعالیت کنند.
او گفت:  زیر الگو به طور متوسط هر مشترک به ازای هر کیلووات  زیر الگو ۱۰۰ تومان دریافت می کند که اگر مصارف مشترک  افزایش یابد مشمول یارانه نمی شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین