تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
plusresetminus
حزب الله: دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان و نماینده ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک به دلیل غیبت در رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی، شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را از دست داد.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۴۶
چرا محمدحسین محمدیان از جام تختی کنار گذاشته شد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رقابت‌های حساس کشتی آزاد جام تختی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل چرخه انتخابی تیم ملی با حضور چهره‌های مطرحی همچون حسن یزدانی، علیرضا کریمی، امیرعلی آذرپیرا، مجتبی گلیج و امیرحسین فیروزپور، یونس امامی، امیرحسین زارع، یدالله محبی، امیررضا معصومی و برخی دیگر از مدعیان دوبنده تیم ملی روزهای ۴ و ۵ خرداد در ارومیه برگزار می‌شود.
یکی از چهره‌های سرشناس کشتی ایران که نتوانست مجوز حضور در این مسابقات را بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی دریافت کند محمدحسین محمدیان آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران است.
طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، تنها رحمان عموزاد و کامران قاسمپور به عنوان طلایی‌های کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ و امیرمحمد یزدانی به دلیل اینکه نتوانست در این مسابقات به میدان برود، از حضور در رقابت‌های جام تختی معاف شدند و در مرحله نهایی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به میدان خواهند رفت.
اما محمدحسین محمدیان ۲۷ آبان در فینال لیگ برتر کشتی آزاد به میدان رفت و مقابل امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال طلای امیدهای جهان به برتری رسید.
در شرایطی که بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، محمدیان که نتوانسته بود در رقابت‌های جهانی بلگراد به مدال برسد، باید در گام نخست در رقابت‌های قهرمانی کشور که ۲۸ دی برگزار شد به میدان می‌رفت، اما با ارائه مدارک پزشکی انصراف خود را از حضور در این مسابقات به دلیل مصدومیت اعلام کرد.
اما با این وجود، محمدیان یک ماه بعد و در ۲۹ بهمن در فینال رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان به میدان رفت و مقابل ماگومد قربان‌اف دارنده مدال نقره جهان ۴ بر یک شکست خورد.
در شرایطی که کادر فنی تیم ملی از کشتی گرفتن محمدیان در فینال جام باشگاه‌های جهان گلایه داشت اما اینبار به این کشتی‌گیر مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی جام تختی که ۲۶ اسفند در کردستان برگزار شد، داده شد اما او در این مسابقات نیز به میدان نرفت تا از چرخه انتخابی تیم ملی کنار گذاشته شود.
با وجود مطرح شدن درخواست‌هایی از فدراسیون کشتی برای ارائه مجوز حضور محمدیان در جام تختی، اما فدراسیون و کادر فنی تیم ملی بر اساس پایبندی کامل به چرخه انتخابی تیم ملی با حضور این کشتی‌گیر در جام تختی مخالفت کرده و علی رغم برخی شایعات مبنی بر احتمال حضور این کشتی‌گیر در این رقابت‌ها، وی نمی‌تواند در جام تختی به میدان برود تا شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را از دست بدهد.
هر چند تاکنون خبری از انصراف هیچ کدام از کشتی‌گیران در جام تختی مطرح نشده است اما فدراسیون و کادر فنی تیم ملی تاکید کردند هر کشتی گیری که به بهانه‌های مختلف در جام تختی به میدان نرود دیگر شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نخواهد داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین