کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن در ژاپن: پوتین نمی‌تواند اراده ما در حمایت از اوکراین را متزلزل کند

ایسنا , 31 ارديبهشت 1402 ساعت 15:44

حزب الله:بایدن امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست گروه هفت در هیروشیما گفت، آمریکا به همراه متحدانش به دنبال آموزش خلبان‌های اوکراینی است تا آنها بتوانند از نسل چهارم جنگنده‌های اف-۱۶ استفاده کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری خود در ژاپن که عمدتا بر حمایت از اوکراین تمرکز داشت، گفت: آمریکا کمک‌های امنیتی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین را ادامه می‌دهد و تا زمانیکه لازم باشد، در کنار این کشور می‌ایستیم. آمریکا به همراه متحدانش به دنبال آموزش خلبان‌های اوکراینی است تا آنها بتوانند از نسل چهارم جنگنده‌های اف-۱۶ استفاده کنند.
او همچنین گفت: ما به دنبال جدا شدن از چین نیستیم، بلکه به دنبال کاهش خطرات در روابطمان هستیم.
بایدن در ادامه صحبت‌هایش به تایوان اشاره کرد و گفت که "آمریکا پیش‌بینی نمی‌کند که تایوان اعلام استقلال کند اما به حمایتش از این جزیره خودگردان برای قرار دادن آن در موقعیتی که بتواند از خودش دفاع کند، ادامه می‌دهد."
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در بحبوحه گفت‌وگوها درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت واشنگتن افزود: نکول بدهی‌ها یک گزینه نیست و تمامی رهبران کنگره باید به تعهدات خود عمل کنند.
این رئیس جمهوری دموکرات آمریکا همچنین افزود، می‌توان درباره افزایش محدودیت سقف بدهی‌های دولت ایالات متحده به توافق رسید.
بایدن در ادامه گفت، انتظار دارد که روابط بین آمریکا و چین که در پی ساقط کردن یک بالون "جاسوسی" چینی در حریم هوایی آمریکا متنشنج شده بود، رو به بهبود برود.
وی همچنین افزود، به دلیل اینکه پکن در حال گسترش و تقویت ارتش خود است، واشنگتن مایل به تجارت برخی اقلام با چین نیست و ادامه داد: ما امنیت بیشتری داریم، همه ما در مورد ساخت ارتش چین صحبت کرده‌ایم. این کشور در حال تقویت ارتش خود است و به همین دلیل من به صراحت اعلام کردم که آمادگی تجارت برخی کالاها با چین را ندارم.
رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره دوباره به اوکراین ادامه داد، بعید است جنگنده‌های اف-۱۶ که توسط اهداکنندگان غربی برای اوکراین تامین می‌شوند در ضد حمله پیش‌بینی شده کی‌یف مورد استفاده قرار گیرند. به گفته او، "این جنگنده‌ها به کی‌یف در حفظ باخموت کمک نمی‌کنند."
بایدن افزود: همچنین من از زلنسکی تضمین گرفته‌ام که اوکراین از این جنگنده‌ها برای پیشروی در قلمروی جغرافیایی روسیه استفاده نمی‌کند.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: ولادیمیر پوتین نمی‌تواند اراده ما را در حمایت از اوکراین متزلزل کند. توانایی اوکراین برای دفاع از خود برای پایان دادن به این جنگ برای همیشه و از طریق دیپلماسی ضروری است.


کد مطلب: 310942

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310942/بایدن-ژاپن-پوتین-نمی-تواند-اراده-حمایت-اوکراین-متزلزل-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com