تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
plusresetminus
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که رژیم صهیونیستی نگران پیامدهای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به ویژه درباره حملات این رژیم به سوریه است.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۰۰
 روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل اخیرا ارزیابی از وضعیت موجود با فرماندهان ارتش انجام داد. اسرائیلی‌ها برآورد کرده‌اند که این مساله در کوتاه مدت و میان مدت یک تحول منفی است چراکه بازگشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به جهان عرب این کشور را از انزوایش خارج می‌کند و مشروعیت هرگونه حمله اسرائیل علیه آن را کاهش می‌دهد. برخی نیز در اسرائیل معتقدند که این تحولات لزوما منفی نیستند و هنوز ارزیابی اهمیت آن زود است.
این روزنامه نوشت: اگر رویکرد بشار اسد کاهش اعتماد به ایران و حزب الله لبنان باشد این یک تحول مثبت است. اگر وی انتخاب کند که به محور «رادیکالی» پایبند باشد کشورهایی که اکنون آماده قبول آن هستند یعنی عربستان، مصر و قطر به سوی این کشور بازمی‌گردند. برخی نیز معتقدند که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اهمیت زیادی ندارد چراکه یک مرکز غیرمرتبط است. از سوی دیگر بازگشت دمشق به اتحادیه عرب وضعیت را در درازمدت برای اسرائیل دشوار می‌کند و به آزادی فعالیت نظامی اسرائیل در سوریه آسیب می‌زند.
طی سال‌های گذشته جنگنده‌های اسرائیلی عملیات‌هایی را علیه اهدافی در سوریه انجام داده‌اند. تل‌آویو می‌گوید که هدف این عملیات مقابله با «موقعیت‌یابی ایران» در سوریه است.
یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل مشروعیت حملات خود را در سوریه از دست می‌دهد چراکه جهان عرب به طور کامل در مقابل اسرائیل می‌ایستد.
این گزارش در حالی منتشر شده که جمعه نشست سران عرب با حضور بشار اسد در شهر جده عربستان برگزار شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین