کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باخموت به کنترل کامل نیرو‌های روس درآمد

31 ارديبهشت 1402 ساعت 11:07

حزب الله:وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شهر باخموت در اوکراین به طور کامل به دست نیرو‌های این کشور افتاده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مسیر تاکتیکی آرتیموفسک، در نتیجه اقدامات تهاجمی واحد‌های واگنر و با حمایت هوایی و توپخانه‌ای گروه «یوگ»، آزادسازی شهر آرتیموفسک کامل شد.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه شبه نظامیان واگنر در پیامی تصویری اعلام کرد که تمام شهر باخموت از ظهر شنبه توسط نیرو‌های واگنر تصرف شده است.

پریگوژین تاکید کرد در یک عملیات که از سال گذشته آغاز شده بود این شهر در نهایت تصرف شده است.

با این حال هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین بعدازظهر شنبه سقوط باخموت را رد کرده و گفته بود: نبرد‌های سنگین در باخموت ادامه دارد. وضعیت در این شهر بحرانی است. سرگئی چرواتی، سخنگوی ارتش اوکراین هم گفته بود که سربازان اوکراینی که در باخموت مشغول جنگ هستند به زودی این شهر را به دلایل امنیتی ترک خواهند کرد.
کاخ کرملین روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی آزادسازی کامل باخموت و تسلط بر آن را به گروه واگنر و نیروهای ارتش روسیه تبریک گفت.

شهر باخموت که در شمال شهر دونتسک قرار دارد، در ماه‌های گذشته کانون اصلی درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بود. این شهر یک هاب مهم حمل و نقل است که مسیر‌ها زیادی در منطقه دونباس از آنجا عبور می‌کند. باخموت در ابتدای شروع جنگ به عنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیاز‌های نیرو‌های اوکراینی مستقر در منطقه استفاده می شد.
باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


کد مطلب: 310896

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310896/باخموت-کنترل-کامل-نیرو-های-روس-درآمد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com