کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰۰ هزار نفر در تل آویو علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

31 ارديبهشت 1402 ساعت 9:20

حزب الله:تنها در تل آویو و در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ هزار نفر دست به تظاهرات زدند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،منابع عبری زبان اعلام کردند بیش از ۱۵۰ هزار نفر علیه کابینه جنجالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کودتای قضایی او در سراسر سرزمین‌های اشغالی دست به تظاهرات زدند.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گفته می‌شود تنها در تل آویو حدود ۱۰۰ هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند. صهیونیست‌ها همچنین در بئر السبع هم علیه دولت نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

این اعتراضات برای بیستمین هفته پیاپی است که علیه کابینه نتانیاهو و برنامه اصلاحات قوانین قضائی انجام می‌شود و سرزمین‌های اشغالی را عملاً به صحنه درگیری مخالفان و موافقان کابینه فعلی تبدیل کرده است. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهو است و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

سازمان دهندگان تظاهرات پیش از این نوشتند: «طرح کابینه برای غارت خزانه عمومی به نفع فساد سیاسی و به جای سرمایه گذاری برای رفاه شهروندان، گامی تعیین کننده برای تبدیل اسرائیل به یک رژیم دیکتاتوری است.» به گفته این معترضان «نتانیاهو همچنان از طریق مذاکرات فریبکارانه وقت خود را تلف می‌کند در حالی که ۱۴ میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان را به متحدان سیاسی خود می‌دهد. این اقدامات فاسد به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل اجرای قوانین دیکتاتوری عمل خواهد کرد».

این دور از تظاهرات به دنبال تصویب بودجه پیشنهادی کابینه توسط کمیته مالی و اظهارات اخیر وزیر دادگستری در مورد از سرگیری روند بازنگری قانون اصلاحات پس از تصویب نهایی بودجه در کنست صورت گرفت.

در دو هفته گذشته، سازمان‌دهندگان تظاهرات شروع به گسترش دامنه اعتراضات کرده‌اند تا موضوعاتی فراتر از طرح بازنگری قضایی را پوشش دهند. با این حال، آن‌ها استدلال می‌کنند که ارتباط نزدیکی بین طرح بازنگری قضایی و بودجه جدید وجود دارد.
نتانیاهو
معترضان در تل آویو علیه نتانیاهو
تظاهرات ضد نتانیاهو
خیابان های تل آویو
صهیونیست های ضد نتانیاهو
باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه


کد مطلب: 310868

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310868/۱۰۰-هزار-نفر-تل-آویو-علیه-نتانیاهو-تظاهرات-کردند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com