کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ با اختلاف هفت امتیازی از بایدن جلوتر است

ایسنا , 30 ارديبهشت 1402 ساعت 13:05

حزب الله:نظرسنجی جدید مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد-پایگاه هریس نشان داد که دونالد ترامپ با یک اختلاف هفت امتیازی از جو بایدن پیشتاز است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، از سوی دیگر این نظرسنجی نشان داد که زمانی که از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که میان جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا و ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا کدامیک را انتخاب می‌کنند، درصدها برابر شد.  
همزمان با اینکه دی‌سانتیس از چند روز آتی وارد این رقابت می‌شود، این نتایج در کنار هم به قدرت ظاهری ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه اشاره می‌کند. ترامپ در تعدادی از نظرسنجی‌های به عمل آمده از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، با یک اختلاف دو رقمی از دی‌سانتیس پیشتاز بوده است.
دی‌سانتیس تاکید داشته که وی قوی‌ترین نامزد انتخابات سراسری آمریکا برای رویارویی با بایدن است اما این نظرسنجی جدید این ادعا را زیر سوال می‌برد.
این نظرسنجی نشان داد که ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد به ترامپ رای می‌دادند و ترامپ و بایدن نامزدهای احزاب سیاسی خود بودند. ۴۰ درصد از بایدن حمایت کردند در حالی که ۱۳ درصد گفتند نمی‌دانند و یا هنوز مطمئن نیستند که به چه کسی رای می‌دهند.
در صورت رقابت میان بایدن و دی‌سانتیس، ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بایدن را انتخاب کردند و ۴۲ درصد دیگر نیز دی‌سانتیس را برگزیدند و ۱۶ درصد گفتند نمی‌دانند و یا هنوز مطمئن نیستند که به چه کسی رای می‌دهند.
نشانه نگران‌کننده دیگر برای دموکرات‌ها این بود که بایدن در صورت رقابت با نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با دشواری وی را شکست می‌دهد، به طوری که ۴۰ درصد از بایدن و ۳۸ درصد از هیلی حمایت کردند.
مارک پن، یکی از نویسندگان این نظرسنجی گفت: دی‌سانتیس در شرایطی دشوارتر از چند ماه پیش قرار دارد اما بسیاری از رای‌دهندگان معتقدند که او همچنان یک چالش جدی است.
این نظرسنجی در حالی برگزار شد که ترامپ همچنان به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای رقابت با بایدن در سال آینده تلقی می‌شود. دی‌سانتیس که هنوز رسما به عنوان نامزد این انتخابات اعلام نشده، به عنوان رقیب اصلی ترامپ تلقی می‌شود و به طور کلی در نظرسنجی‌ها در جایگاه دوم قرار دارد.
این نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد-پایگاه هریس ۱۷ تا ۱۸ مه سال جاری میلادی به صورت آنلاین برگزار شد و در آن ۲۰۰۴ رای‌دهنده ثبت‌نام شده شرکت داشتند.


کد مطلب: 310832

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310832/ترامپ-اختلاف-هفت-امتیازی-بایدن-جلوتر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com