کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات ساماندهی سگ‌های ولگرد در ۲۲ منطقه تهران در مدت یک ماه اعلام شد

تسنیم , 30 ارديبهشت 1402 ساعت 12:01

حزب الله:مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای طرح ویژه ساماندهی سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در ۲۲ منطقه تهران خبر داد و گفت: طی یک طرح ویژه و عملیاتی، اکیپ‌های جمع‌آوری ظرف مدت زمان یک ماه اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی سگ‌ها انجام می‌دهند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،چندی پیش «مهدی هوشیار» معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به ماجرای رهاسازی "سگ‌های ولگرد" توسط پیمانکاران شهرداری‌های اطراف پایتخت اشاره و اظهار کرد: در منطقه غرب تهران با مشکل جدی در ارتباط با رهاسازی سگ‌های بلاصاحب و ولگرد روبرو هستیم. متأسفانه در دو منطقه 21 و 22 شاهد هستیم که برخی از پیمانکاران شهرهای اطراف تهران، اقدام به رهاسازی سگ‌های شهرهای اطراف تهران در این مناطق می‌کنند، به طوری که این سگ‌ها کاملاً نشانه‌گذاری شده‌اند و مشخص است که یک بار گرفته شده‌اند.
معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نیست که سگ‌های رهاشده در مناطق 21 و 22 متعلق به کدام شهرهای اطراف تهران هستند، افزود: این سگ‌ها رنگ شده‌اند و ظاهراً پیمانکاران که برای آن شهرها کار می‌کنند پس از جمع‌آوری و رنگ کردن سگ‌ها، در مناطق 21 و 22 آنها را رها می‌کنند ولی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این سگ‌ها برای شهرداری‌های غرب تهران هستند.

در این زمینه، «رضا شرفی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره نحوه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از سوی شهرداری تهران گفت: طی یک طرح ویژه و عملیاتی، اکیپ‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قالب 4 گروه مشتمل بر 3 خودرو، مکان‌های تجمع سگ‌ها را با همکاری مناطق 22گانه شناسایی و نقطه‌گذاری می‌کنند تا ظرف مدت زمان یک ماه اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی آنها انجام دهند.
وی در خصوص نحوه اقدام این اکیپ‌ها بیان کرد: با همکاری یگان حفاظت، سگ‌های بلاصاحب در مکان‌های شناسایی شده جمع‌آوری می‌شوند و هر سه روز مراجعه و نظارت مجدد صورت می‌گیرد. علاوه بر این، ناظران سازمان مدیریت پسماند مستقر در مناطق در جریان گشت‌زنی‌های روزانه، در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب مراتب را جهت انجام اقدامات لازم گزارش می‌کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: علاوه بر اکیپ‌های ثابت، یک اکیپ متمرکز تحت مدیریت سازمان مدیریت پسماند برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در محدوده‌های میانی شهر و پیگیری پیام‌های مردمی فعالیت خواهد کرد.
شرفی با بیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری شده به چند نقاهتگاه مستقر در اطراف شهر که بزرگ‌ترین آن‌ها در آرادکوه است منتقل می‌شوند، گفت: پس از انتقال سگ‌ها، در مرحله اول معاینه پزشکی و در مرحله دوم عقیم‌سازی انجام می‌شود. سگ‌ها نیز در محل نقاهتگاه در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند و در صورت درخواست افراد برای پذیرش آن‌ها به عنوان سگ نگهبان با اخذ تعهد مبنی بر عدم رها کردن آن‌ها، به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. در آرادکوه برخی گروه‌های حامیان حیوانات هم با ما همکاری دارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین با اشاره به پیام‌های مردمی ثبت شده در مرکز 137 پلاس و طرح "شهردار من" اظهار کرد: امحاء جانوران موذی به ویژه موش از جمله درخواست‌های پرتکرار مردم از سازمان مدیریت پسماند است که با توجه به اهمیت و ضرورت جلب رضایت مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی شهر توسط شهرداری تهران، پیگیری و تحقق این خواسته بسیار مهم و در اولویت خدمت‌رسانی ما خواهد بود.
وی مبنای اقدام در امحاء جانوران موذی را پیام‌های 137 پلاس و گزارش ناظران امور مناطق سازمان مدیریت پسماند برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس پیام‌های دریافتی، نقشه تراکم محل تجمع موش و جانوران موذی آماده شده و مبنای اقدام و عمل ما در فاز یک طرح، سه پهنه خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان شریعتی و بلوار کشاورز است.
شرفی تصریح کرد: پس از یک دوره اقدام، گزارش‌گیری و تحلیل مجدد صورت گرفته و در صورت کاهش یا جابه‌جایی محل تراکم، اقدامات فازهای بعدی انجام خواهد شد.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، بهره‌گیری از تجارب موفق شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری مشهد و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه امحاء موش و جانوران موذی مورد تأکید و توجه این سازمان قرار دارد.


کد مطلب: 310818

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/310818/جزئیات-ساماندهی-سگ-های-ولگرد-۲۲-منطقه-تهران-مدت-یک-ماه-اعلام

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com