تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
plusresetminus
«شان پن» در حاشیه جشنواره کن ضمن اعلام همبستگی با اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا، مخالفت با هوش مصنوعی را نوعی حقارت بشری دانست.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۸۱۲
شان پن در کن؛ از اعتصاب تا هوش مصنوعی
«شان پن» در یک نشست مطبوعاتی در کن برای فیلم جدیدش «مگس‌های سیاه» گفت که از اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا به طور کامل حمایت می‌کند زیرا صنعت سینما برای مدت بسیار بسیار طولانی نویسندگان، بازیگران و کارگردانان را سرکوب کرده است.
در اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا که بیش از دو هفته پیش آغاز شد، هیچ نشانه ای از دستیابی به یک راه حل دیده نمی‌شود.
«پن» ادامه داد: «مفاهیم جدید زیادی از جمله استفاده از هوش مصنوعی در حال مطرح شده است و این به نظر من نوعی حقارت انسانی است که با آن مخالفت می‌شود.»
این بازیگر با اشاره به این که اعضای انجمن بازیگران آمریکا نیز ممکن است به زودی به همکاران انجمن نویسندگان در خطوط اعتصاب بپیوندند گفت: بسیاری در تلاش برای شناسایی مقصران اصلی در نبرد بین عناصر خلاق سینما و استودیوها هستند.
«پن» در ادامه سعی کرد تهیه‌کنندگان را مقصر بداند و گفت: «اولین کاری که باید در این گفتگوها انجام دهیم این است که انجمن تولیدکنندگان را تغییر دهیم و به آن‌ها عنوان کنیم که چگونه رفتار می‌کنند که شبیه اتحادیه بانکداران هستند».
درام دلهره‌آور «مگس‌های سیاه» به کارگردانی «ژان-استفان ساوار» و نویسندگی «رایان کینگ» و «بن مک براون» بر اساس رمانی به همین نام اثر «شانون برک » ساخته شده‌است. در این فیلم علاوه بر «شان پن» چهره‌هایی چون «تای شرایدن»، «کاترین واترستون»، «مایکل پیت»، «مایک تایسون» و «راکل ناو» ایفای نقش می‌کنند.
داستان این فیلم که در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به روی پرده رفت و یکی از نامزدهای نخل طلای بهترین فیلم است درباره یک امدادگر جوان (با بازی تای شریدان) که در یک آمبولانس در بروکلین با حجم کاری شدید دست و پنجه نرم می کند و «شان پن» نقش یک همکار کهنه کار را بازی می کند که راه و روش کار را به او آموزش می‌دهد.
پن در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «او خیلی دوست داشتنی است» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد و در سال ۲۰۱۱ در فیلم «درخت زندگی» اثر «ترنس مالیک» بازی کرد که نخل طلای بهترین فیلم را به دست آورد.
دو اثر کارگردانی او نیز در شامل «قول» (۲۰۰۱) و «آخرین چهره» (۲۰۱۶) نیز در کن رونمایی شده که با استقبال بدی مواجه شد و نشست‌های مطبوعاتی پرحاشیه‌ای داشت.
«شان پن» امسال در جشنواره برلین نیز از مستند جدیدش «ابرقدرت» که حاصل سفرهای او پیش از آغاز جنگ و همزمان با وقوع آن در اوکراین است، رونمایی کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین