کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن: از اوضاع متشنج در اسرائیل بسیار نگرانم

باشگاه خبرنگاران جوان , 9 فروردين 1402 ساعت 17:54

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اوضاع متشنج در سرزمین‌های اشغالی نتانیاهو را وادار به درگیری لفظی با بایدن کرد.


در ادامه واکنش‌ها به درگیری‌های پلیس با تظاهرکنندگان به اصلاحات حقوقی و قضایی در رژیم صهیونیستی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تأیید کرد که به زودی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازدید از کاخ سفید دعوت نخواهد کرد. بایدن در انتقادی کم‌سابقه به خبرنگاران گفته است: «من مانند بسیاری از حامیان قوی اسرائیل، بسیار نگران هستم. اسرائیل نمی‌تواند به این شرایط متشنج ادامه دهد.»
به گزارش المیادین، بایدن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که امیدوار است بتواند به سیاستمداران اسرائیلی برای حل‌وفصل اصلاحات قضایی دسترسی پیدا کند. آمریکا نمی‌خواهد در سیاست داخلی «اسرائیل» مداخله کند و نمی‌خواهد روند وخامت کنونی بیش از این پیش برود.
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اوضاع متشنج در سرزمین‌های اشغالی افزود: «امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی عقب‌نشینی کند.»
خبرگزاری رویترز نیز نوشت که نتانیاهو در واکنش به اظهارات بایدن گفته است رژیم صهیونیستی مستقل است و تصمیمات خود را بنا بر فشار‌های خارجی اتخاذ نمی‌کند.
الجزیره نوشت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفته است: «بایدن و دولتش باید درک کنند که اسرائیل ستاره دیگری در پرچم آمریکا نیست.»
این در حالی است که معترضان به کابینه رژیم صهیونیستی با وجود عقب‌نشینی نخست‌وزیر این رژیم از اصلاحات قضایی همچنان در خیابان‌های تل‌آویو ماندند. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دوشنبه شب و به دنبال تعویق طرح جنجالی کابینه از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی،‏‏ «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین و «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین این رژیم، خواست که برای شروع مذاکرات یک کارگروه تشکیل دهند و گفت که زمان آن فرا رسیده است که یک گفت‌وگوی جدی برای کاهش تنش انجام شود.


کد مطلب: 307234

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/307234/بایدن-اوضاع-متشنج-اسرائیل-بسیار-نگرانم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com