تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
ترامپ در واکنش به تصمیم مسکو برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند.
۰
کد مطلب : ۳۰۷۲۱۸
ترامپ: آمریکایی‌ها، دست به دعا بلند کنید
 ترامپ در واکنش به تصمیم مسکو برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند.
براساس گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ما خودمان به بروز این وضعیت دامن زده‌ایم. وقتی دولت آمریکا توسط افراد نالایق اداره می‌شود چنین اتفاقی رخ می‌دهد. تنها چیزی که اکنون می‌توانم به شما بگویم این است که دعا کنید.
ترامپ پس از تصمیم فدراسیون روسیه برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند، در حالی که او به مسأله ذخیره و انبار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا اشاره‌ای نکرد.
ترامپ در سایت حقیقت اجتماعی خود نوشت: همانطور که پیش بینی کرده بودم، ما اکنون با چیز‌های خطرناکی هم‌بازی شده‌ایم. موضوع هسته‌ای، اکنون موضوع اصلی است. ما خودمان به بروز این وضعیت دامن زده‌ایم.
چندی پیش، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که مسکو و مینسک در خصوص استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس به توافق رسیده اند.
او تاکید کرد که ۱ ژوئیه ساخت انبار این تسلیحات به پایان خواهد رسید. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که استقرار این تسلیحات بدون نقض تعهدات در قالب قرارداد استارت نو صورت خواهد گرفت. به گفته پوتین، دلیل این اقدام بیانیه بریتانیا در خصوص ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می‌باشد.  
پوتین تاکید کرد که مسکو کاری را می کند که آمریکا ده سال است آن را انجام می دهد. زیرا آمریکا در کشورهای متحد خود در قاره اروپا کلاهک‌های هسته‌ای گذاشته است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین